Avatar billede pkdata Nybegynder
30. december 2004 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad er galt her

hej jeg prøver at lave en ado forespørgsel i en mysql database
udfra e textfelt men får en fejl.....
hvis jeg bare skriver
select varenr,varetext from vare where varenr ="1130000" virker det fint

denne virker ikke
select varenr,varetext from vare where varenr  LIKE '%" & Text3.Text & "%'"
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. december 2004 - 12:24 #1
Du har en enkelt plink (') forran første %, og dobbeltplint (") på resten.

Hvorfor søger du med LIKE, og procenttegn i begge ender? Er der for at kunne søge efter kun en del af teksten?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2004 - 12:33 #2
Hvilken fejl får du ?
Avatar billede pkdata Nybegynder
30. december 2004 - 14:08 #3
Du havde ret lorentsnc    nu melder den ike fejl  men når jeg skriver data ind i text3 feltet sker der ikke noget  kan man tilføje en update kommando direkte i sql
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. december 2004 - 14:31 #4
Du kan godt sende en update eller insert direkte i sql.

Update har følgende syntax
UPDATE tablename
SET field_x = y
WHERE filed_z = z
Avatar billede pkdata Nybegynder
30. december 2004 - 14:45 #5
Tak for det

hvis du skulle lave en updateknap  der skulle update en forespørgsel efter du havde indtastet et tal i txt3  hvordan ville du gøre det.....
pft
pk
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. december 2004 - 15:47 #6
Jeg har desværre ikke noget eksempel selv, men hvis du kigger på:
http://www.dotnetjunkies.com/quickstart/aspplus/doc/webdataaccess.aspx#update
så finder du eksempler på update af database.

Her er også et eksempel på update af MySQL database:
http://forums.devshed.com/archive/t-87887
Avatar billede pkdata Nybegynder
30. december 2004 - 15:54 #7
ok  tak for indsatsen  smid et svar og point er dine

Godt Nytår

PK
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. december 2004 - 22:23 #8
Godt nyt år til dig også!