Avatar billede bmd8403 Nybegynder
30. december 2004 - 01:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Test af hjemmeside!

Jeg har en hjemmeside jeg gerne vil have testet i forskællige browsere.

Lidt info.: Siden er delt op i 5 frames:
- Top (logo, banner og 3 knapper)
- Venstre top (titel:menu)
- Venstre (selve menuen)
- Bunden (forside, etc.)
- Midten (hovedsiden med inhold)

Hvis du har Microsoft IE (5.0 og opefter), Firefox, Netscape (7.0 og opefter) og evt. Opera (hvis muligt) vil jeg gerne have du åbner dette link; http://frip.dk/easybetting/start.htm i alle browsere for at se hvordan siden ser ud. Husk, denne side er kun et eksempel og langtfra færdigudviklet. Formålet er at se om de forskellige browsere viser det samme og/eller om noget mangler i de forskellige browsere.
Jeg vil gerne have en kort beskrivelse af hvad du ser i de 3 eller 4 forskellige browsere og evt. en lille vurdering af siden.
Husk at teste siden, dvs. trykke på links'ne og se om de virker, se om hover/rollover effekten virker på de forskellige menuer osv.
Avatar billede ezzer Nybegynder
30. december 2004 - 03:14 #1
nu sidder jeg kun lige med firefox og ie.. men vil da alligevel rose dig lidt! nice work må jeg sige :P
Avatar billede nathrakh Nybegynder
30. december 2004 - 06:00 #2
bruger firefox og det ser meget godt ud =)
Avatar billede morteeart Nybegynder
30. december 2004 - 06:08 #3
nice design, ville dog se bedre ud med en centrering + height 100%

Men dog meget trivielt, intet nyskabende.
Avatar billede morteeart Nybegynder
30. december 2004 - 06:10 #4
IE og Firefox = Korrekt visning (Går jeg ud fra)

Netcape(nye udgaver) er bygget på Mozilla, og vil derfor vise det på samme måde som Firefox.

I Opera ser det ret fucked ud, men Opera har også den dårligste html/css fortolkning nogensinde.
Avatar billede klubba Nybegynder
30. december 2004 - 09:11 #5
Den ser helt fin ud, Keep up on the good work.
Du skal bare lige være opmærksom på at hvis man markere den der menu-bar-ting, så forsvinder den.. ;)
Avatar billede bmd8403 Nybegynder
30. december 2004 - 13:23 #6
Tak for ris og ros.

morteeart: "ville dog se bedre ud med en centrering + height 100%" - jeg forstår ik helt.

Jeg kan på min egen maskine se siden perfekt men har oplevet at nogle ikke kan se den som jeg, det er grunden til jeg spørger.

Nu er mine sider jo i html. Ville det være bedere at bruge PHP, ASP eller noget andet, for jeg er ikke helt inde på det andre metoder???
Avatar billede mrbs Nybegynder
06. januar 2005 - 18:46 #7
Den nederste menu skal nok have et target til "hovedsiden"...
Hvis man aktiverer et link åbnes den nye side i samme vindue.

Hvad filerne hedder til efternavn er for så vidt ligegyldigt - det gør ingen forskel i sig selv. Det er jo kun hvis du har skrevet den i php, asp eller noget tredie at det er nødvendigt...

Men det ser fedt ud - meget stilren... Hvis jeg må sige noget, skal du nok tænke over at have mere samspil mellem farverne - det er lidt rodet med flere nuancer af blå og grå og rød... Men det kan du jo nok finpudse :o)