Avatar billede mccookie Seniormester
26. december 2004 - 23:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

placering af billede via css

Hejsa

Se her: www.strandboerne.dk/newdesign

Hvis man scroller lidt ned vil man opdage at det store billede overlapper min boks i bunden..

Hvordan får jeg det placerede så boksen bliver større.

Boksen skal nogengange være meget stor og andre gange lille hvorfor størrelsen ikke kan være fast.

mvh.
H
Avatar billede knudgert Nybegynder
27. december 2004 - 02:00 #1
Jeg synes ikke, at jeg kan se problemet.

Noget helt andet er, at det er en dårlig ide, at du pacerer overskriften med position: absolute, det gør at den bliver placeret forskelligt efter browservinduets størrelse, udenfor den hvide boks i høj opløsning.
Hvorfor sætter du ikke billedet ind som baggrundsbillede og dermed gør z-index overflødig?
Avatar billede frol Nybegynder
27. december 2004 - 03:10 #2
Enig!
når du laver xhtml skal du tænke strukturelt... dit baggrundsbillede har ikke noget med struktur at gøre, og bør derfor defineres i CSS, som baggrund, fx på en <div class="boks"> som "wrapper" hele boksen. (<div><p>...</p><p>...</p></div>).

div.boks {
    background:white;
    background-image:url(..../baggrund.jpg);
    background-position:top left;
    background-repeat:no-repeat;
    }
noget i den retning! positionen kan evt. justeres ved at angive placeringen i px...
Avatar billede mccookie Seniormester
27. december 2004 - 22:01 #3
Tja..... hvad kan jeg sige??

Man bliver kun klogere af at spørge???

Hvorfor er det ikke altid det mest logiske der er den første løsning??

Dejligt nogen kunne komme med fornuftig input.... det virker helt perfekt....

svar venligst....
Avatar billede frol Nybegynder
28. december 2004 - 15:12 #4
Velbekommen!