Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 15:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

knap på ascx fil virker ikke

Jeg har en control hvorpå jeg viser resultater af en søgning.
Disse resultater vises i en pager jeg har lavet.(altså resultater er splittet op på flere sider)

Problemet er bare at de imagebuttons jeg har lavet på kontrollen ikke kalder den kode jeg har bundet Click-eventet op på i code behind.
Skal der laves noget specielt for at enable knapper på ascx-controls eller er der noget jeg har misforstået?
Avatar billede tomjelen Nybegynder
26. december 2004 - 16:08 #1
Du skulle gerne kunne fange click eventet i ascx contollens codebehind klasse. Og det fungere som hvis man lavede det på en aspx side.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 16:14 #2
ja det ved jeg at man burde...og det er det jeg har gjort...Men det virker altså bare ikke :)
Avatar billede tomjelen Nybegynder
26. december 2004 - 16:19 #3
Hvis du skifter til design mode, og trækker en knap ind på ascx controllen, double clicker den og sætter et break point i eventen. Sker der så ikke noget?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 16:21 #4
nej...intet sker..
Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 16:23 #5
når jeg trykker på knappen reloader siden blot...og ikke engang Page_Loaded på min usercontrol bliver kaldt....
Avatar billede tomjelen Nybegynder
26. december 2004 - 16:27 #6
men knappen som du har smidt på den user control bliver vist?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 16:31 #7
okay...jeg fandt fejlen....Det er fordi den usercontrol ligger på en anden usercontrol...som så ligger oven på aspx-siden.
I den mellemste usercontrol loader jeg den øverste i codebehind....Det gjorde jeg kun på !postback....så det var lidt en fejl 40 hæhæ :)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 16:32 #8
Har du opbygget et MVC-pattern i asp.net før?
I så fald...hvordan har du da gjort det?
Avatar billede tomjelen Nybegynder
26. december 2004 - 16:47 #9
ok, lød også meget mystisk at det ikke virkede hehe. Var sikker på at vi snakkede ved siden af hinanden på en eller anden måde.

Tror jeg bruger MVC halvt når jeg laver asp.net applikationer heh, får som reglen blandet V og C sammen i codebehind klasserne.
Der findes mange artikler på nettet omkring det hvis du googler lidt, jeg synes at huske der var en større god artikel om det pattern i .NET på msdn. Men med mindre det er en stor applikation man har gang i, så jeg synes hurtigt det bliver overkill hvis man skal til at følge det 100% :)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
26. december 2004 - 18:03 #10
okay...jeg har nemlig et problem med at et dataset jeg har fyldt op med tabeller ved pageload stadig er aktive ved næste request...
Hvor længe lever de objekter man laver i code-behind?
Altså fx. hvis jeg i en aspx.cs fil i pageload tilskriver en klassevariabel med en datatable....Hvornår kan jeg så gendanne samme datatable igen?
Jeg får nemlig en datatable already exists in dataset når jeg ved næste request prøver at fylde en ens datatable i datasettet..altså ens med den datatable jeg puttede i ved forrige request.
Jeg troede at objekterne man oprettede kun havde levetid i 1 request.
Avatar billede tomjelen Nybegynder
26. december 2004 - 19:01 #11
Dine variabler mister sine værdier imellem requests. Den eneste måde du gemmer værdier på tværs af requests er med Session, Application eller ViewState. Så jeg vil tro, at du kommer til at loade data i dit dataset to gange på samme request på en eller anden måde.
På samme request kan du godt få afviklet Page_Load på din aspx side, og derefter på user controllen (ascx siden). Så et request kan godt afvikle flere page_load's.
Så dine objecter instanser lever kun indtil din side er sent ud til klienten. Jeg er dog ikke 100% sikker på hvordan det hænger sammen med statiske variabler.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
27. december 2004 - 19:34 #12
smid et svar :)
Avatar billede tomjelen Nybegynder
27. december 2004 - 19:42 #13
ok :)