Avatar billede stef_s Praktikant
26. december 2004 - 12:18 Der er 1 løsning

Modtage en Stream via en Client - server socket forbindelse.

Jeg har lavet en stream med et billede i, og skal sende det over en Clientsocket - serversocket forbindelse.

Når jeg sender det, viser den selv en kommando der hedder sendstream.

a : tfilestream;

clientsocket1.socket.sendstream(a);

Nu er den så sendt, men hvad skal jeg skrive i den anden ende for, at modtage den stream og vise billedet?
Avatar billede totaldata Nybegynder
02. januar 2005 - 12:16 #1
for at du kan få det til at fungere skal du også sende billedtype med, f.eks. bruger jeg jpg og får det til at fungere på følgende måde:

        Jpg := TJPEGImage.Create;
        try
          Jpg.Assign(adoq.fieldbyname('jpgbilled'));  // billedet er i min database
          if mode='THM' then
            createthumbnail(200,150,clwhite);
          S := TMemoryStream.Create;
          Jpg.SaveToStream(s);
          S.Position := 0;
          Response.ContentType := 'image/jpeg';
          Response.ContentStream := S;
        finally
          Jpg.Free;
          adoq.Close;
        end;

tjpegimage er vistnok i demo-programmerne i delphi

mvh ib