Avatar billede thewizard Nybegynder
26. december 2004 - 10:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan add'er man data til tables?

Let spørgsmål

msSQL databasen er oppe og køre, kan lægge data i den fra nettet - og hive det ud igen. Men hvordan, fra serveren, kan man skrive data i sine tables og læse hvad der er i dem?... Uden html.

Bruger Microsoft SQL server management studio, kan se mine tables og columns - men kan ikke ændre i mine columns' data.

En anden ting, da jeg rodede med et par SQL-programmer, bad den mig lave en primary key, før jeg kunne ændre i denne column..

Hvis nogen har en anelse om hvordan det gøres, så sig til? ;). Laver jeg en column på mit test-table, kalder den ID, højre klikker og siger primary-key... gemmer, siger den:

'test' table
- Unable to modify table.
ALTER TABLE only allows columns to be added that can contain nulls or have a DEFAULT definition specified. Column 'ID' cannot be added to table 'test' because it does not allow nulls and does not specify a DEFAULT definition.
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. december 2004 - 10:45 #1
Naturligvis burde overskriften være: Hvordan add'er man data til columns :)
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. december 2004 - 12:52 #2
Helluuuuuuuuuuu :)
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2004 - 15:09 #3
You should be able to add a new field and make the type INT and set the indentity to yes (autonumber) then set the field to be primary key.
THis is using MSSQL Enterprise manager. What is Microsoft SQL server management studio?
Avatar billede jtbroad Nybegynder
28. december 2004 - 12:17 #4
hvis du bruger sqlenterprisemanager, åbne tabellen i design måde vælge en til flere kolonner der skal identificere unikke tupler i din tabel højreklik ogvælg sætsom primærnøgle.
Åbne tabellen og du kan indtast data direkt ind i kolonnene.
Bruge sql INSERT eller UPDATE.
Avatar billede jtbroad Nybegynder
28. december 2004 - 12:20 #5
Grunden til at din sidste ikkevirker er at en primær nøgle kanaldrig være null. kolonnen skal have en værdi eller kreeres som null ikke tilladt.
Avatar billede thewizard Nybegynder
28. december 2004 - 13:13 #6
terry - Microsoft SQL server management studio er med i msSQL 2005, beta.
Avatar billede thewizard Nybegynder
28. december 2004 - 13:18 #7
terry, godkender dit svar :) Kan oprette en primary key nu. Btw - kan du ikke også oprette et svar i mit andet spørgsmål? Der mangler du at indkaserer 200 point.
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2004 - 15:49 #8
thanks
Forgot all about the other question thanks for reminding me :o)

Og Godt Nytår
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2004 - 17:18 #9
28/12-2004 13:13:55. OK, then I would think its similar to EM!
Avatar billede thewizard Nybegynder
28. december 2004 - 18:59 #10
I guess :) Not used to EM, or MSSQL 2000... Only the 2005 beta. :)