Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
23. december 2004 - 22:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra String til Object ?

Hey alle...

Jeg har et lille problem med noget Javascript som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med... :o)

Jeg har lavet følgende script som skal "alerte" brugeren med det indhold han har indtastet, i de felter som er angivet i arrayet getContent.

Problemet er bare at javascript ikke kan finde ud af, at konvertere min "streng" til et objekt...

    <script type="text/javascript">
      getContent = new Array("p_head","p_img","p_content")

      for (i=0; i<getContent.length; i++)
      {
        alert(myFrame.myForm.'+getContent[i]+'.value);
      }
    </script>

Hvad gør jeg!? På forhånd mange tak... :D
Avatar billede gammelhat Nybegynder
23. december 2004 - 22:52 #1
prøv sådan

alert(myFrame.myForm[getContent[i]].value);
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
23. december 2004 - 23:02 #2
Jaaa... mange tak!! :D

Point?
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
23. december 2004 - 23:25 #3
hmm... Nu vil jeg gerne udskrive data, men når jeg skriver følgende udskriver den kun det første felts værdi. :S

document.write('<b>'+getContent[i]+':</b> '+myFrame.MyForm[getContent[i]].value+'<br/>')

... hvad gør jeg galt!? :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. december 2004 - 23:37 #4
<ole>

Måske, gammelhat's virker i IE - men det betyder ikke, den er rigtig  :)
Ummidelbart ville jeg mene, den skal hedde:
  alert(myFrame.document.myForm[getContent[i]].value);
... men det kommer anpå resten af din kode, som vi jo ikke kan se.

Jeg tvivler på, du skal bruge document.write til det andet ... hvad er det mere præcist, du vil? Hvor skal det skrives ud?

/mvh
</bole>
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
24. december 2004 - 10:50 #5
Den skal udskrive de data man har indtastet i felterne... altså:

<b>p_head:</b> p_head's værdi<br/>
<b>p_img:</b> p_img's værdi<br/>
<b>p_content:</b> p_content's værdi<br/>
Avatar billede steinmann Nybegynder
24. december 2004 - 12:13 #6
Jeg tror du overskriver dine værdier, prøv at sætte en streng sammen inden du overskriver

Casper
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
24. december 2004 - 12:21 #7
Yeah... det virkede sku!! Overskrev hele skidtet... derfor! :)

Tak for hjælpen Steinmann.