Avatar billede madjor5 Nybegynder
23. december 2004 - 13:18 Der er 4 kommentarer

Progress bar til PHP load

Jeg har en side der skal lave en masse billede behandling i PHP. Dette tager som bekendt ret lang tid, da man skal behandle ret mange bytes.

Kan man lave en progress bar der viser status, eller en loading screen der vises mens den arbejder?
Avatar billede zeled Nybegynder
23. december 2004 - 13:28 #1
Der er lavet en PHP class til det....

http://phpclasses.mkdata.net/browse/package/1554.html
Avatar billede coderdk Praktikant
23. december 2004 - 13:58 #2
Noget i stil med:

<html>
<head>
  <title>din side</title>
  <script type="text/javascript">
    window.onload = function () {
      lo = document.getElementById( "loading" );
      lo.style.display = 'none';
      co = document.getElementById( "content" );
      co.style.display = 'block';
    }
  </script>
</head>
<body>
  <div id="loading" style="display: block; text-align: center;">
  <h1>Arbejder... Vent...</h1>
  </div>
  <div id="content" style="display: none;">
  Dette er indholdet!
  </div>
</body>
</html>
Avatar billede coderdk Praktikant
23. december 2004 - 13:59 #3
Og ja, javascriptet kan forkortes til:

    window.onload = function () {
      document.getElementById( "loading" ).style.display = 'none';
      document.getElementById( "content" ).style.display = 'block';
    }

:)
Avatar billede madjor5 Nybegynder
23. december 2004 - 14:47 #4
Mit problem ligger i at den skal vise loadbar mens php eksekverer... Jeg har fixet noget med php classen kommenteret af zaleed, dog fungerer det ikke optimalt.

Men hele ideen bag det er kommet mig i hænde, logisk er det jo faktisk...

My procedure:

Starter PHP dokumentet med at lave en HTML header osv. og starten på progress bar.

Eksekverer elementer efterfulgt af et JavaScript der ændrer bredden på indikator billedet.

Afslutter scriptet med at redirecte til en sider der viser at man nu har opdateret billeder.