Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
23. december 2004 - 12:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Link og tekst

Hej alle sammen.

Jeg har i min database et felt som hedder pweapon og miniz1

Jeg vil så gerne have det til at fungere på den måde at hvis miniz1 er tomt så skal den bare udskrive pweapon. Men hvis miniz1 ikke er tomt så skal den udskrive pweapon men samtidig lave det om til et link. Linket er så gemt i miniz1

I kan bygge på denne her, hvis i kan bruge det til noget!

if RS.EOF then
response.write("<td colspan='2'>" & RS("pweapon") & "</td>")
    else

    do while not RS.EOF

På forhånd tak :)
Avatar billede mortency Nybegynder
23. december 2004 - 12:13 #1
if RS.EOF then
If IsNull(rs("miniz1")) = False OR rs("miniz1") = "" Then
  response.write("<td colspan='2'>" & RS("pweapon") & "</td>")
Else
  response.write("<td colspan='2'><a href='link>" & RS("pweapon") & "</a></td>")
End if
    else

    do while not RS.EOF
Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
23. december 2004 - 12:22 #2
Tror du ikke at den nærmere skal hedde sådan her?

if RS.EOF then
If IsNull(rs("miniz1")) = False OR rs("miniz1") = "" Then
  response.write("<td colspan='2'>" & RS("pweapon") & "</td>")

Else
do while not RS.EOF

response.write("<td colspan='2'><a href='Her inde skal den hente notat' fra feltet miniz1'>" & RS("pweapon") & "</a></td>")

  End if

Men hvordan får jeg så hentet feltet miniz1 ind i min "<a href>"
Avatar billede mortency Nybegynder
23. december 2004 - 13:22 #3
if RS.EOF then
If IsNull(rs("miniz1")) = False OR rs("miniz1") = "" Then
  response.write("<td colspan='2'>" & RS("pweapon") & "</td>")

Else
do while not RS.EOF

response.write("<td colspan='2'><a href='" & rs("miniz1") & "'>" & RS("pweapon") & "</a></td>")
Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
03. januar 2005 - 13:39 #4
Den virker ikke, og har lige prøvet denne her:
If (IsNull(rs("miniz1"))) OR (rs("miniz1") = "") then
  response.write("<td colspan='2'>" & RS("pweapon") & "</td>")
Else
response.write("<td colspan='2'> <a href='" & rs("miniz1") & "'>" & rs("pweapon") & "</a></td>")
End if

Den virker heller ikke. DEn laver det slet ikke om til et link
Avatar billede mortency Nybegynder
03. januar 2005 - 13:41 #5
Hva får du ut da?

Blir alle feltene hentet ut? Post spørringen din.
Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
03. januar 2005 - 13:52 #6
http://www.helsingorminiz.dk/?page=3&mode=member&id=1

Honda Mugen NSX MR-02 rm, skulle gerne blive til et link. miniz1 indeholder et notat som hedder http:link.dk
Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
12. februar 2005 - 19:44 #7
lukker