Avatar billede mvpmedia Nybegynder
23. december 2004 - 11:22 Der er 11 kommentarer

problem med forskel i prewiev og projektor

Hej jeg sidder med et lille linkningsproblem...

Jeg sidder med director MX 2004...

i tidligere udgaver skulle man bare skrive

on mouseUp me
  goToNetPage "http://www.eksperten.dk"
end

det virker også når men laver preview (ctrl + alt + 1)
men når man eksporterer til projektor (ctrl + shift + s) så virker det ikke!

er der nogle der ved hvorfor er der evt 1 indstilling i MX2004 man skal slå til for at man må linke til nettet????
Avatar billede medieroed Praktikant
23. december 2004 - 12:05 #1
som regel, når noget virker på arbejdsbordet, men ikke i projectoren, er der tale om et xtra problen. har du husket at inkludere dine net-xtras i projectoren?
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
23. december 2004 - 12:12 #2
jeg bruger ikke nogen xtras, i dette tilfælde, men i givet fald hvor gør man det henne?
Avatar billede medieroed Praktikant
23. december 2004 - 18:31 #3
jeg har ikke lige programmet til rådighed lige nu, men jeg mener det er noget med:
modify-movie-xtras.
afkryds fluebenet med "download if..."
Avatar billede kanding Nybegynder
24. december 2004 - 13:05 #4
Du bruger en xtra, netLingo.x32. Den skal med i pakken.
Så vidt jeg husker er kaldet sådan:  goToNetPage("http://www.eksperten.dk", "_self")

Bemærk at der kan være noget crossDomain fnidder hvis du kalder fx. en asp side eller database på et andet domæne end du er på.
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
29. december 2004 - 10:41 #5
ARGH...... Jeg kan ikke få lortet til at virke c",)

Jeg forstår det ikke helt, det var noget af det første jeg lærte i director, men dengang skulle man ikke bruge nogen Xtra for at linke til nettet der kunne man bare bruge goToNetPage eller bruge den der er færdigskrevet i biblioteket,det kan jeg i den almindelige MX, men nu pludselig i MX2004 så skal man... bruge en Xtra! Det kan godt være at min hjerne eller mangel på samme bare ikke kan følge med, men jeg syntes det er lidt underligt... Specielt når det ikke virker! c",)

Håber i kan hjælpe mig, (Jeg inhabile Fjols :-)
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
29. december 2004 - 10:43 #6
Jeg har prøvet det med at inkludere netLingo Xtra og det virker heller ikke *HULK*
Avatar billede medieroed Praktikant
29. december 2004 - 11:43 #7
Har du husket at skrive koden ppå den måde Kanding skrev? - det burde virke!
ellers har jeg lagt en .dir med kaldet, du kan kigge på. Du finder den her:
http://www.castlib.dk/test/goToNetPage.dir

Håber det hjælper
Avatar billede medieroed Praktikant
29. december 2004 - 11:45 #8
Jeg har afprøvet den, både som projector & .dcr, den virker hver gang...
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
29. december 2004 - 11:59 #9
Ja det virker og er det samme som jeg har gjort...!
men det sjove er at når jeg så henter din .dir ind i director MX2004, så virker det ikke, men i Director MX som jeg også har, ja sjovt nok,(or not) så virker det...

Er der en eller anden underlig indstilling jeg skal slå til i 2004?
for det her er da ved at gå mig på nerverne...! c",)
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
29. december 2004 - 12:01 #10
det skal lige pointeres at jeg ikke kan bruge MX til at lave det i da der indgår Mediaplayer, som kun 2004 understøtter...
Avatar billede medieroed Praktikant
29. december 2004 - 15:19 #11
Jeg har lavet en lille .dir, hvor jeg prøver at løse problemet ved at undlade at bruge komandoen goToNetPage, men i stedet bruger en gratis xtra "OpenURL"
http://www.mods.com.au/xtras/default.htm
den er gratis!!
Jeg har lagt min .dir samme sted som før (samme navn). Prøv om den ikke kan løse problemet.