Avatar billede steffenbc Nybegynder
21. december 2004 - 18:51 Der er 7 kommentarer

Parabolsignal opdeles og styres er com/server

Jeg har et simpelt spørgsmål vedr. min digital parabol.

Har netop investeret i en ny digital parabol, men denne er så fantastisk indrettet med kun scartudgange. Siden jeg er har adskellige fjernsyn tilsluttet med coax kabler, kunne det jo have været rart med en "dims" der kunne "omforme" dette, men indtil videre er dette ikke lykkedes...

Så nu har jeg fundet på ideen om at hele ledningsnettet skal byttet ud til S-vhs, hvilket egentlig også er ok. Men nu kommer min bremseklods... For jeg havde tænkt, at når nu dette skulle gennemføres, ville jeg gerne have en computer/server til at styre disse signaler. Så jeg på den måde kunne opnå fordelene med parabol, men samtidig kunne se alle kanaler på alle mine fjernsyn uden at der skal skiftes på modtageren - altså som med kabel-TV.

Lidt forkortet: Computeren skal modtage parabolsignalet, og dele dette op, således hver kanal får hver sin frekvens - som med kabel-TV - så jeg på den måde f.eks. kan se 4 forskellige kanaler på 4 forskellige fjernsyn.

Men hvilken hardware kræver dette, og kan dette i øvrigt lade sig gøre? TDC gør det... :) Men gider ikke støtte dem!

Mvh Steffen

Skriv endelig hvis I har spørgsmål!!
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 13:36 #1
med sattelit tv kan du kun se 1 kanal ad gangen

på kabel tv har man i hoved stationen et x antal sat modtagere i rack stående der tager kanalerne net og fordeler signalet ud i nettet .

hvis du skal se flere kanaler ad gangen skal du har en lnb med fx 4/8 udgange og dertil et x antal modtagere og abb kort til kanalerne
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 14:52 #2
lukketid ?
Avatar billede steffenbc Nybegynder
12. januar 2005 - 21:31 #3
Hejsa... sorry, har været væk en rum tid.
Du mener altså ikke man på nogen anden måde kan løse mit problem...

Det er der jo ikke noget at gøre ved.
Avatar billede steffenbc Nybegynder
12. januar 2005 - 21:32 #4
Hvis du i øvrigt vil have pointene bedes du oprette den kommentar som et svar.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. januar 2005 - 21:40 #5
jetdirect > Du har desværre ikke helt ret...
Der findes boxe der kan tage alle satelit kanaler, og konvertere dem om til forskellige UHF kanaler, dog mener jeg også at prisen for dem er halv krydret...
Avatar billede steffenbc Nybegynder
01. februar 2005 - 23:13 #6
Ok... ved du hvad sådan noget hedder, og evt kan købes?
Avatar billede steffenbc Nybegynder
13. september 2006 - 18:06 #7
Lukkes