Avatar billede davidfossil Nybegynder
20. december 2004 - 18:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Workaround til at stryge "Default.aspx" fra URL'en ?

Well, kald mig bare perfektionist, men jeg synes nu det kunne være rart om man kunne slippe for at få "Default.aspx" klistret på URLen i browserens address bar, når man foretager et postback.

Eks.: Hvis jeg fra siden http://localhost/galleri/ foretager et postback ved at klikke på fx en LinkButton, postes der tilbage til http://localhost/galleri/Default.aspx - som jo er det rigtige navn på filen. Det jeg ønsker mig er at den i stedet skulle poste tilbage til http://localhost/galleri/ så url'en ikke ændres.

Er der nogen der kender til et workaround, eller har en idé selv til hvordan man kan luske en lille rettelse ind
Avatar billede plazm Nybegynder
20. december 2004 - 18:10 #1
er det ikke bare at linke til / ? plejer at virke for mig
Avatar billede davidfossil Nybegynder
20. december 2004 - 18:13 #2
Tilføjelse:

Jeg har i forvejen en custom server control der nedarver fra System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm, der retter de fejl som ASP.NET har det med at lave med sine ID's.

Kunne man måske overskrive Render() metoden i denne kontrol, så den ikke skriver en anderledes action attribute på <form> tagget?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
20. december 2004 - 18:14 #3
plazm > det er ikke mht til linking jeg har problemer. det er når en kontrol (fx en Button eller en LinkButton) foretager et postback, at urlen bliver ændret.
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. december 2004 - 20:02 #4
et workaround kunne være at lave et frameset, og så lade den ene frame have en størrelse på 0... så vil du opnå effekten.

hvad er det for nogle fejl omkring id's du har ?

mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
20. december 2004 - 21:06 #5
Jeg er ikke interesseret i at pakke mine sider ind i frames - det vil blot gøre alt langt mere besværligt.

Mht. de fejl jeg nævnte drejer det sig om brug af postbacks fra user controls, hvor der ikke blivet affyret nogen event. Microsoft har udgivet en hotfix der ordner problemet, men den har min udbyder (Web10) tilsyneladende ikke fundet særligt interessant. Under alle omstændigheder har jeg fundet en løsning, der tilsyneladende går ud på at ID'et for <form> tagget omskrives så det benytter sig af underscores i stedet for kolon... Jeg har ikke sat mig nærmere ind i hvorfor og hvordan :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. december 2004 - 08:00 #6
ok - den kender jeg godt (altså hotfixen).

jeg vil umiddelbart tro at du vil få flere besværligheder ud af sikre en pæn url, end at have en frame du aldrig bruger til noget, om som ikke gør andet end at forære dig at den aktuelle url skjules for brugeren.

på et tidspunkt kommer du formegentlig også til at få brug for at overføre parametre i querystring og den slags... det kan nok gå hen og blive lidt kompliceret hvis den ikke er der :o)

mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
21. december 2004 - 14:30 #7
jeg har ikke noget mod at der er parametre i query string, og jeg vil gerne have at brugeren hele tiden kan se url'en til den side han/hun er på.

synes blot det er fjollet at der skal stå "Default.aspx", når det ligeså godt kunne lade være med at stå der :o)
Avatar billede midas_dk Nybegynder
22. december 2004 - 17:13 #8
Hvad med at sørge for, at der ALTID er et filnavn? Så er det jo bare reglen, i stedet for at der ALDRIG er noget. Lav en index.html fil, der (via javascript) redirecter til Default.aspx. Ikke kønt, men dog lovligt ;-)
Avatar billede davidfossil Nybegynder
02. januar 2005 - 15:33 #9
Well, jeg ender med at lade det være som det er.
Det er ikke noget større problem, syntes bare det kunne være sjovt at se om nogen kunne hitte på en løsning :)