Avatar billede bol Nybegynder
20. december 2004 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt ved klik

Jeg har to afkrydningsbokse en der hedder åben pg en der hedder lukket

Når jeg feks. krydser åben af skal den automatisk indsætte teksten åben i feltet med navnet txtFritekst og kontrolelementkilde fritekst og det samme skal være gældende for lukket - felterne er placeret i samme formular

Bitten
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2004 - 19:12 #1
hi Bitten,
Not quite sure what your after but you could try something like this in the check box AFTER UPDATE event

If åben Then
txtFritekst = "åben"
'Not sure what you want to do with "kontrolelementkilde"???
End if

and something similar in the lukket AFTER UPDATE event
Avatar billede bol Nybegynder
21. december 2004 - 09:42 #2
Det var sådan jeg ville have det mange tak - Terry du har vel ikke prøvet at lave en Db for vagtplanlægning?? -
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 09:54 #3
Thanks Bitten.

I've worked with different databases where time registration etc has been involved but not specifically “vagtplanlægning”.

I would suggest that you do as overchord mentioned in your question on this and try getting it down on paper first. If its to be used by other people then get them involved to find out  what their requirements are. Then design your tables, the data is most important! Once this is done then ist much easier to find out HOW to get the data into the databases and also how you want to see the data.
Avatar billede bol Nybegynder
21. december 2004 - 09:55 #4
Thanks Terry- God jul ;-)
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 10:03 #5
Merry Christams to you too Bitten
Avatar billede bol Nybegynder
21. december 2004 - 16:13 #6
Terry denne kode indsættes i en kalender der er lavet med en masse ubundet objekter - er det muligt at give objektet en anden farve når man trykke på "Lukket"??

Private Sub Lukket_AfterUpdate()
If Lukket Then
txtFritekst = "Lukket for booking"
End If

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 20:21 #7
If the field is not on a continuous form (detail) then you should be able to use

txtFritekst.Backcolor = 255 '(RED) for example. You also need to do this in the forms on Current event (when you move to new records)
Avatar billede bol Nybegynder
22. december 2004 - 14:42 #8
ok takker