Avatar billede lightdesigner Nybegynder
19. december 2004 - 19:18 Der er 4 kommentarer

ok hjælp med et script til opdatering

hej derude
jeg sidder lige og slåser med et script som skal bruges til at rette/opdatere en brugers data i sqlèn men den vil bare ikke og jeg syntes at jeg har prøvet alt er der en der har en ide...

scriptet:
<?php
session_start();
include("sider.php");
if ($_SESSION['status'] == "login")
{
}
else
{
print("    <script language='javascript'>
        location.href='login.php';
        </script>");
}
?>
<?php
$navn = $_SESSION['navn'];
mysql_connect("localhost", "root", "triadpass") or die("could not CONNECT");
mysql_select_db("brugtbil") or die("could not open database");

mysql_query("UPDATE profil set EFTERNAVN = `efternavn`, CPR = `CPR`, ADR = `adr` WHERE EMAIL = '$navn'") or die(mysql_error());
    print "<script>parent.top.location.href='index.php'</script>";
?>
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
19. december 2004 - 19:21 #1
glemte at skrive at jeg sender infoen til dette doc. fra et andet doc. som ser sådan ud<?php
session_start();
include("sider.php");
if ($_SESSION['status'] == "login")
{

}
else
{
print("    <script language='javascript'>
        location.href='login.php';
        </script>");
}

?>
<html>

<head>
<title>edit</title>
</head>
<body>

<?php
$navn = $_SESSION['navn'];

mysql_connect('localhost','root','triadpass');
mysql_select_db("brugtbil");

$query = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE EMAIL = '$navn'");
$row = mysql_fetch_assoc($query);
  extract($row);

?>

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="187">
<form action="godkendt.php" method="post">
<input type="hidden" name="id" value="<?php print $id; ?>">
<tr>
    <td align="right">navn:</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $NAVN; ?>" name="bnavn"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">efternavn:</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $EFTERNAVN; ?>" name="efternavn"></td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top" align="right">cpr:</td>
    <td width="834">
    <p align="left"><input type="text" value="<?php print $CPR; ?>" name="cpr"></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="right">gade:</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $ADR; ?>" name="gade"></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="right">husnr</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $HUSNR; ?>" name="husnr"></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="right">etage</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $ETAGE; ?>" name="etage"></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="right">side</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $SIDE; ?>" name="side"></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <p align="right">postnr</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $POSTNR; ?>" name="postnr"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">tlf</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $TLF; ?>" name="tlf"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">email</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php echo $EMAIL; ?>" name="email"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">køn</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $KON; ?>" name="kon"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">password</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php echo $PASS; ?>"  name="pass"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">by</td>
    <td width="834"><input type="text" value="<?php print $CITY; ?>" name="city"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">&nbsp;</td>
    <td width="834"><input type="submit" value="send" name="submit"></td>
</tr>
<tr>
</td></tr></form></table></body></html>
Avatar billede gj-creative Nybegynder
19. december 2004 - 19:50 #2
Dette skulle gerne løse dit problem - din query var ikke korrekt & der manglede at blive defineret hvilke data, der skulle indsættes i db.

<?php
session_start();
include("sider.php");
if ($_SESSION['status'] == "login")
{
}
else
{
print("    <script language='javascript'>
        location.href='login.php';
        </script>");
}
$navn = $_SESSION['navn'];
mysql_connect("localhost", "root", "triadpass") or die("could not CONNECT");
mysql_select_db("brugtbil") or die("could not open database");

//definer data, der skal opdateres
    $update = "efternavn = '".$_POST[efternavn]."'";
    $update .= ", cpr = '".$_POST[cpr]."'";
    $update .= ", adr = '".$_POST[adr]."'";

//Opdater profil i db
    if (isset ($_POST[Submit])){
        $opdater = mysql_query("UPDATE profil SET $update WHERE email='$navn'") or die(mysql_error());
            header("Location:index.php");
    }
?>

// http://gj-creative.dk
Avatar billede exp Juniormester
19. december 2004 - 20:21 #3
gj-creative >>
Det er ikke tilladt at henvise til hjemmesider der ikke har relevans for spørgsmålet - heller ikke i sin signatur.
Du bedes venligst stoppe med dette.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
19. december 2004 - 21:55 #4
hmmm ja det ser rigtig ud men det virker ikke... og jeg kan ikke lige gennemskue hvad der er galt...