Avatar billede mikaelo Nybegynder
16. marts 2001 - 19:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Form haster!!!!????

Jeg laver en form på min side med et par felter og en dropdown menu og lidt af hvert. På min side har jeg attached en css style der definere skrifttypen på hele siden og det fungere fint....men ikke i formens felter (der hvor man fx. skriver i et textfield og den definerede skrifttype vises heller ikke i dropdown menu´en, den viser bare en times new roman eller noget i den stil!)

Hvordan definere jeg hvilken skifttype dropdown menu´ens tekst og tekstfiels´ene skal være???

Jeg skal vel attache den samme css som jeg bruger på siden, til formen også, men hvordan??!!

tak
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
16. marts 2001 - 19:43 #1
Indsæt dette i din css fil

input {font-family......blablabla }
select {font-family......blablabla }
textarea {font-family......blablabla }
osv
Avatar billede osku Nybegynder
16. marts 2001 - 19:45 #2
Jeg vil anbefale at bruge:
<select style=\"blabla\"> o.s.v. da jeg har haft dårlige erfaringer med NS og stylesheets i form-elementer
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
16. marts 2001 - 19:47 #3
Ka\' du ikke bare sige f.eks. <input type=\"text\" name=\"etellerandet\" CLASS=formfelt>

Hvor du så i din CSS-fil (eller hvordan du nu har lavet det...) skriver hvad du vil have der til at stå:
<style type=\"text/css\">
.formfelt {font-family:verdana; font-size:9pt; color:#000000; background-color:#FFFFFF; border-bottom:dotted 2px;  border-color:#000000; border-left:dotted 1px; border-color:#000000; border-right:dotted 1px; border-color:#000000; border-top:dotted 1px; border-color:#000000; }
</style>

- aner ikke hvorfor den anden ikke virker global.....
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
16. marts 2001 - 19:48 #4
UPS: Det kan da vist godt være jeg var lidt langsom på aftrækkeren - sorry
Det var vist også et svar jeg kom med ....
Avatar billede mikaelo Nybegynder
17. marts 2001 - 16:03 #5
Ok her er min css til min formular side og det virker fint! Men om mine checkboxes og dropdown felter er der stadig den der \"skygge på\" der nu er når man sæter en form ind og ikke gør yderligere ved det. Her er koden, men hvad skal jeg tilføje for at min checkbowes og dropdown felter osse bliver identiske (jeg skal vel have lavet en ny css for dem, men jeg ved ikke hvad \"felterne\" hedder!) ?????

input {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000; border: 1px #000000 solid}

select {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000; border-color: #000000 #000000 #000000 black; border-style: solid; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px; border-left-width: 1px}

textarea {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000; border: #000000; border-style: solid; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px; border-left-width: 1px}

Nogen der kan hjælpe?

tak

Avatar billede mikaelo Nybegynder
19. maj 2001 - 15:43 #6
-