Avatar billede lavang Nybegynder
17. december 2004 - 20:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg selekte en kolon i TStringGrid med kode?

Hej med jer!
Jeg er ved at lave en kalender og gerne vil efter form show skal der markeres i det felt, der svarer til dagens dato...(lige nøjagtigt som når vi åbne for for windows for dato og klokkeslæt)
Hvordan gør jeg det? jeg bruger TStringGrid for at vise min kalender...Håber I vil hjæle med.

Hilsen
Lavang
Avatar billede ullesan Nybegynder
17. december 2004 - 21:38 #1
her er ihvertfald en måde at gøre det på... der findes nok andre jeg ikke lige kender til, men du skal først finde række og kolonne indexene for datoen og så kan du bagefter bruge

StringGrid.Row := række_index;
StringGrid.Col := kolonne_index;

til at markere den celle
Avatar billede lavang Nybegynder
17. december 2004 - 21:57 #2
Hahahah...Er det så simpelt? Mange tak. Du skal klikke på svar for at få pointer, ikke.

Hilsen
Lavang
Avatar billede ullesan Nybegynder
17. december 2004 - 22:06 #3
ja så nemt kan det blive... det der er mere "tricky" er vel at finde indexene, men her har du et svar
Avatar billede lavang Nybegynder
17. december 2004 - 22:23 #4
hej! at finde index i grid'en er ikke så besværligt...jeg har fået kalender at vise helt perfekt. tak for hjælpen.

Lavang