Avatar billede carfreak Nybegynder
15. december 2004 - 16:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Strøm til en amerikansk bærbar

Hej. Min storesøster er kommet hjem fra USA med en ny, dejlig bærbar - som er lavet efter den amerikanske standard. Som bekendt, har de intet derovre som bare ligner det vi har i Europa, hvilket inkluder strøstik - de bruger 110V. Så vil jeg gerne spørge, om den (bærbaren) vil blive ristet hvis man bare købte en almidelig strømledning til den uden en omformater? Lyder logisk nok, men jeg vil godt spørge alligevel. Tak.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
15. december 2004 - 16:25 #1
du skal enten købe en psu der kører på 220V eller du skal købe en omformer fra 110 til 220, ellers rister du skidtet
Avatar billede webmasterdk Praktikant
15. december 2004 - 16:29 #2
de fleste bærbare strømforsyninger understøtter fra 110-230v, står der ikke noget derom på den?
Hvor mange volt skal den ellers have i den bærbare?
Ellers kan du jo prøve og købe sådan en: http://thansen.dk/product.asp?c=368117725&n=593816383&pn=910633665
kører selv med sådan en på arbejde, og det virker fortræffeligt..
Avatar billede webmasterdk Praktikant
15. december 2004 - 16:29 #3
var et svar ;)
Avatar billede janpo Nybegynder
15. december 2004 - 16:31 #4
Jeg er nu ikke helt enig med dex_dexter.
Min Dell kom med en strømforsyning, der kan tåle 85-240 VAC.
Prøv at kigge på strømforsyningen og se om ikke der står noget tilsvarende. Hvis der gør så burde den kunne klare 230 V.
Hvis der derimod kun står 110 VAC, så skal du gøre som dex_dexter siger.
Der gives naturligtvis ingen garantier fra min side :-) ( jeg var advokat i et andet liv )
Avatar billede janpo Nybegynder
15. december 2004 - 16:32 #5
Nåh, webmasterdk kom først.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
15. december 2004 - 16:35 #6
okay, jeg tager mit svar halvt tilbage, jeg har ikke selv haft en klaptop der  kunne klare 110 - 220 så jeg vidste ikke de fandtes, det er selvfølgeligt noget du skal kigge efter.
Avatar billede carfreak Nybegynder
15. december 2004 - 21:22 #7
Tak, det lyder vist meget godt... Jo, på bærbarens AC Adapter står der "Input 110-240v".
Danske schön for hjælpen! ;)