Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 16:00 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Overflyning af musik!

Jeg har en stationær og en bærbar compueter. Jeg vil gerne have flyttet musik, fra den stationære til den bærbar.. Hvilken medtode er den letteste? Der er ikke diskettedrev i den bærbare! Jeg har et krydskabel, og jeg har en switch. Men jeg aner ikk hvordan jeg skal forbilde de 2! NOGLE GODE RÅD?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 16:02 #1
har du ikke et netkort, i den stationærer.?
Hvis.. så stik det i og lav et lille netværk.O)
ellers brænd det ned.
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 16:05 #2
Der er netkort i begge com. Men det hele med hvordan jeg opretter forbindelsen, og dinder den anden computer!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 16:09 #3
er edt XP ..? >>prøv at lave en diskette i xp/netværksteder/opret et mindre hjemme eller....
vejl >> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=342
Avatar billede webgon Nybegynder
14. december 2004 - 16:12 #4
Som du selv beskrev, mener jeg et netværk vil være løsningen.

Du skal først forbinde kablerne, et i hver PC som går over i switchen.

Så går du ind i Denne Conputer, højreklikker og vælger Egenskaber. Her vælger du fanen 'Computernavn'. Vælg et forskelligt navn til hver Pc, og et arbejdskgruppenavn som SKAL være det samme.

Derefter går du ind på den stationære, finder mappen med musik, højreklikker og vælger egenskaber. Vlæg fanebladet Deling, og aktiver.

Så går du over på den bærbar og ind i Netværkssteder. Vælg arbejdsgruppen ude til venstre, og her skulle du gerne se de delte mapper :-)

/webgon
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 16:15 #5
Den bærbare har stadig ikke diskette drev
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 16:17 #6
Tak wabgon.. prøver jeg lige!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 16:24 #7
du kan jo feks. sende den fil der bliver lavet.. via email..?
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 16:25 #8
Jeg kan ikk finde noget der hedder netværkssteder.. Hedder den præcis det?
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 16:34 #9
Hjælp webgon...  Pleace
Avatar billede webgon Nybegynder
14. december 2004 - 16:51 #10
Nætværkssteder ligger enten på skriverbordet, eller i menuen start :-)

Takker for points.

Sig til hvis du har brug for yderligere hjælp!
Avatar billede webgon Nybegynder
14. december 2004 - 16:53 #11
Alternativt kan du også søge efter den stationære pc, ved at vælge: Start -> Søg -> Efter filer/mapper...

Under 'Hvad vil du søge efter?' vælger du blot Computere eller Personer.

I søgeordet skriver du den stationæres computernavn, og du skulle så herefter kunne komme den vej ind ;-)
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 17:01 #12
Den kan ikk finde noget! Har også prøvet omvendt! Jeg kan finde netværksforbindeser, men ikke steder.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:03 #13
der er et link i hjørnet, under netværkssteder/opgaver
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 17:06 #14
Hvilket hjørne?
Avatar billede webgon Nybegynder
14. december 2004 - 17:08 #15
Har du Windows XP (Home/prof.) ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:08 #16
hvilket styrersystem har du..?
hvis xp..?
så kan du også gå start/alle prog./tilbehør/kommunikation/ny forbindelse..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:11 #17
ellers gå i stifinder/netværkssteder/windows_netværk..
prøv at højreklikke pånetværkssteder, og tryk søg.. og skriv den anden pc´s navn..?
du kan også lige prøve at skrive cmd, i kør, derefter ipconfig, dor lige at se om der er hul igennem.O)
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 17:16 #18
Nu har jeg fundet den stationære fra den bærbar.. men den skriver : \\alex er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens admistrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

netværksstien blev ikke fundet.

Hmm.. Kan du hjælpe??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:18 #19
det hjælper end del, hvis pcérne, er i samme domæne, se i (tryk - win+ e/computernavn)
er det home skal man lige aktivere fildeling.
Og huske at dele noget..O)
Og.. lige checke om alt står til automatisk..(ip m.m..)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:19 #20
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 17:41 #21
1)Tror det er Home!
2)Når jeg går i Stifinder > netværkssteder - Er der ikk noget der hedder windows_netværks...
3) Jeg kan finde den stationære på den bærbar, men kan ikk finde den bærbar fra den stationære.. Kan slet ikk finde en mappe der hedder MsHome...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:45 #22
netværkssteder/hele netværket/microsnot windows-netværk..?

men har du prøvet ..at skrive cmd, i kør, derefter ipconfig, dor lige at se om der er hul igennem.O)
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 17:49 #23
Hvad skal der stå, for at der er forbindelse igennem?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 17:53 #24
hvad står der..*G*
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 17:59 #25
Der står en IP
EN Undernetmaske
Og stadardgetaway
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 18:00 #26
forbindelsesspecifikt dns-suffiks står der ikke noget udfra
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 18:03 #27
så er der hul igennem..O)
Avatar billede hellmann1 Nybegynder
14. december 2004 - 18:05 #28
Hvorfor kan jeg så ikk komme igennem??????
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 18:14 #29
måske er det fildeling som ikke er aktiveret..?
har du genstartet ?
har du delt mappen..?
eller måske domænet.?
Avatar billede zeth2610 Nybegynder
30. december 2004 - 12:57 #30
Hvis du har XP, kan du kører guiden hjemmenetværk.. Bare følg den.
Så skal du gøre begge computere til samme arbejdsgruppe. Højreklik på denne computer, og ændre navnet under arbejdsgruppe til det samme.
Så går du ind under netværksteder, og "vis arbejdsgruppecomputere".
Husk at tilføj IPX protokol på begge computere.