Avatar billede lako Nybegynder
14. december 2004 - 11:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Drag & drop billedsti

Hej

Er der nogen der kan anvise hvordan man trækker "src" fra et image tag ved at trække et billede fra en IFRAME over i et input-felt ?

Det skal bruges til at hente kopier af billeder fra nettet over i eget billedarkiv på egen server.

mvh
Lars Kohsel
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2004 - 13:39 #1
<ole>

Jamen, når du dropper et billede i et vindue, skifter du jo siden ud med billedet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2004 - 14:10 #2
Det nærmeste, du nok kan komme, er at bruge et contenteditable div som drop-area:

<style type="text/css">
#droparea {
    width: 50px;
    height: 50px;
    background-color: red;
    overflow: hidden;
}
#droparea img {
    visibility: hidden;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
function myDrop(elm) {
    var aIm = elm.getElementsByTagName("IMG");
    if (aIm.length>0) {
        document.getElementById("result").innerHTML = aIm[0].src;
        aIm[0].parentNode.innerHTML = "";
    } else {
        setTimeout(function(){myDrop(elm)}, 50);
    }
</script>

<div id="droparea" ondrop="myDrop(this)" contenteditable></div>
<div id="result"></div>
Avatar billede lako Nybegynder
14. december 2004 - 14:54 #3
Det skal kunne virke med et dokument i enten en anden FRAME eller en IFRAME, da det skal være eksterne sider, der skal trækkes billedurl'er fra.

Jeg har altså ikke adgang til at pille i HTML koden med billederne

mvh
Lars Kohsel
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2004 - 14:59 #4
Har du overhovedet testet det, jeg har skrevet?  :)
Avatar billede lako Nybegynder
14. december 2004 - 15:04 #5
Ja, det fungerer ikke. Jeg har tilføjet en IFRAME og forsøger at trække et billede ned på det røde drop-area. Jeg går ud fra at
<div id="droparea" ondrop="myDrop(this)" contenteditable></div>
skulle have været
<div id="droparea" ondrop="myDrop(this)">contenteditable</div>
mvh
Lars Kohsel
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2004 - 15:06 #6
Prøv nu bare at kopiere det, jeg skrev ... det er helt korrekt - og det virker
Avatar billede lako Nybegynder
15. december 2004 - 10:33 #7
Skal du sende et svar istedet for en kommentar for at jeg kan give dig point ?
Avatar billede lako Nybegynder
15. december 2004 - 10:34 #8
Det virker i hvert fald, dit svar - tak for det
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2004 - 21:53 #9
Et svar  :)