Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2004 - 10:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mail med link til dokument (igen)

Måske er der nogen der har andre foreslag, når nu dette ikke virker check spm http://eksperten.dk/spm/562989
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2004 - 10:35 #1
skulle gerne virke med IE browser og ikke notes web browser
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. december 2004 - 10:49 #2
Opret et hotspot med værdi (value) som fx:
File:\\W:\SHARE\MAPPE1\2004\2004-okt-dec\dec.doc
Tilføj _Blank i ramme (frame). Jeg har bemærket at visse steder, duer hotspots til filer på drev, ikke uden at _Blank er tilføjet som target. Aner ikke hvorfor, men ovst. virker her.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2004 - 11:47 #3
Tilføj _Blank i ramme (frame). Jeg har bemærket at visse steder, duer hotspots til filer på drev, ikke uden at _Blank er tilføjet som target. Aner ikke hvorfor, men ovst. virker her.

Kan dette ikke uddybes?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2004 - 11:55 #4
Hvis jeg laver følgende link - hotspot
File:\\n:\edbafd\diverse vejledninger\Lidt vejledning til Notes.doc\

så er det kun hen til og med diverse der bliver understreget som link???
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. december 2004 - 13:01 #5
Hotspot properties, første faneblad: Der skal stå _Blank i feltet frame, - altså i det felt der er under feltet value hvori du skriver din url (File:\\osv).
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. december 2004 - 13:05 #6
Ang. understregning, må du have fejlmarkeret da du oprettede linket. Ellers prøv at undlade mellemrum i url'en.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. december 2004 - 10:53 #7
Hotspot properties?  (Dette punkt ser ikke ud til at forefindes i min notes)Kan kun finde disse 2 table properties og text properties
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. december 2004 - 11:15 #8
Jeg var lige ved at have gang i noget rigtigt, men så aligevel ikke :( Jeg tror jeg godt kunne bruge lidt uddybende vejl til at få et link til at virke
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. december 2004 - 11:28 #9
hep hey nu virker det. Jeg ved ikke hvorfor de første "200 gange" at den ikke automatisk åbnede properties boks når man klikkede på hotspot - hotspot link
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
14. december 2004 - 13:33 #10
Du kan med fordel automatisere oprettelsen af hotspot'et så brugerne ikke skal gennemgå "vis properties 200 gange".

Skriv linket som html i en html fil på disk'en og lav en import af denne så vil Notes automatisk oprette hot-spottet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. december 2004 - 15:28 #11
pr0gm4n>> hvis du kommer med et brugbart forelslag skal jeg nok give point (selv om spm egentligt er lukket)

hvis det du mener er eller du evt. kan give et (kode) foreslag på hvordan man automatisk for udfyldt felterne i det properties felt der dukker op når man klikker på link hotspot
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
14. december 2004 - 19:07 #12
Sub Click(Source As Button)
    Dim fileNum As Integer
    Dim fileName As String

    fileNum% = Freefile()
    fileName$ = "c:\hotspot.html"

    ' Lav HTML-fil
    Open fileName$ For Output As fileNum%
    Print #fileNum%, |<HTML><HEAD></HEAD><BODY>|
    Print #fileNum%, |<a href = "File:\\n:\edbafd\diverse%20vejledninger\Lidt%20vejledning%20til%20Notes.doc\" target=_blank>Læs her</a>|
    Print #fileNum%, |</BODY></HTML>|
    Close fileNum%

    'Importer HTML-fil
    Dim workspace As New NotesUIWorkspace
    Dim uidoc As NotesUIDocument
    Set uidoc = workspace.CurrentDocument
    Call uidoc.Import("HTML File", fileName$)
    'Slet filen igen
    Kill fileName$
End Sub

Vær opmærksom på, at koden skal placeres på en action (handlingsknap), hvis du placerer den på en alm knap på dokumentet, vil fokus blive flyttet til knappen.

Hvis den skal placeres på en knap på dokumentet er du nødt til at lave kode der hopper hen i RichText feltet (på det rigtige) igen.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. december 2004 - 19:52 #13
Jeg troede blot at problemet var at få linket til at virke - men hvis det er for at automatisere og forenkle det for flere brugere, er jeg helt enig med pr0gm4n, som det kan ses her: http://eksperten.dk/spm/451382
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. december 2004 - 08:12 #14
mmmtm>> det var faktisk egentligt også kun for at få linket til at virke.

men nu kom pr0gm4n selv med ideen som jeg jo syntes kunne være smart
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. december 2004 - 11:12 #15
pr0gm4n>> takker for dit script jeg opretter lige et smp. så du kan få point
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. december 2004 - 11:14 #16
pr0gm4n>> her kan du få dine point http://www.eksperten.dk/spm/572822
Avatar billede jogii Nybegynder
20. december 2004 - 11:57 #17
Så konklusionen er at browsere skal have et target med i URL? Det kommer bag på mig. Godt set.
Vedr. hjælp til brugeren, så findes der funktioner i Notes til at få en Dialogbox op hvor man kan udvælge en fil, hente filnavnet ind i koden og indsætte denne hvor man har brug for den, istedetfor at hardkode som ovenfor. Det plejer at hjælpe brugerne lidt at de ikke behøver at fedte rundt med %20 og underlige /\/ \\ og &oring;
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. januar 2005 - 23:41 #18
T.o har jeg idag haft en bruger der ikke kunne få et link som ovst. til at virke, altså fx: File:\\W:\SHARE\MAPPE1\2004\2004-okt-dec\dec.doc med _Blank i ramme - som ellers har virket hele 2004...
Efter lidt fumlen frem og tilbage, fandt jeg ud af at links til drev nu skal skrives på samme måde som i R5 - lige ud ad landevejn - , altså: W:\SHARE\MAPPE1\2004\2004-okt-dec\dec.doc, og at ramme er underordnet.
Om det er en opgradering af serveren, IE eller hvad, ved jeg endnu ikke, men driller det, så prøv ovst.