Avatar billede tued Nybegynder
12. december 2004 - 16:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hente dynamisk genererede parametre

Hej

Er de muilgt at hente alle parametre ud af en request i en servlet uden at kende navnene ???
Har nogle parameter navne der bliver genereret i en form dynamisk så jeg kan forskel på dem.
Vil gerne være sikker på at jeg får behandlet alle de modtagede parametre.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 16:53 #1
Ja.

request.getParameters() henter en Map med alle parametrene.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 16:53 #2
request.getParameterMap()
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 16:54 #3
jeg huskede forkert - den hedder request.getParameterMap()
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 16:55 #4
Der er også request.getParameterNames() og request.getParameteValues()
Avatar billede tued Nybegynder
12. december 2004 - 17:24 #5
Ok. Tak for det. Kunne ikke rigtig få det til at virke med getParameterMap().

Får følgende fejl:
getParameterValues(java.lang.String) in javax.servlet.ServletRequest cannot be applied to ()
                String strValues[] = request.getParameterValues();
Hvad betyder det ???
Avatar billede tued Nybegynder
12. december 2004 - 17:29 #6
glemte vist lige at give den en parameter med....
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 17:45 #7
Jeg mener at request.getParameterNames() henter alle navnene og request.getParameteValues()
henter alle værdierne for et enkelt navn (fordi der kan være flere værdier for
et enkelt navn).
Avatar billede tued Nybegynder
12. december 2004 - 21:03 #8
Hej har fået det til at virke. Tak for hjælpen endnu engang.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 21:23 #9
så vil jeg ligge et svar