Avatar billede t_mons Nybegynder
11. december 2004 - 20:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fejl på mit site (connection)

Hey

jeg får følgende fejl lige på min hjemmeside.

Sun ONE ASP JavaScript runtime (0x80004005)
006~SQLState: S1000 Native Error Code: 1129 [TCX][MyODBC]Host 'localhost.localdomain' is blocked because of many connection errors. Unblock with 'mysqladmin flush-hosts'
dbc.inc, line 35

kan sagtens forstå  problemet, MEN  kunne godt tænke mig at løse det..

kan ikke rigtig flush host, da det er hos min udbyder !!!

min connection er inkluderet på 1 og kun 1 side (startsiden) og ser således ud.

var DbObj = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
DbObj.Open("Driver=MySQL; Server=127.0.0.1; Database=<domaine DB>; Uid=<xxxxx>; Pwd=<xxxxx>;");
Session("DbConnection") = DbObj;

og i hele applikationen benytter jeg mig af min Session("DbConnection") når jeg skal lave SQL kald (ganske simple)

hvordan lukker jeg pænt for hver connection.... ?
mvh
t_mons
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2004 - 20:39 #1
Afslutter du med en:

DbObj = null;

(eller hvad det nu hedder i JScript)
Avatar billede a1a1 Novice
11. december 2004 - 20:44 #2
du skal i hvertfald IKKE gemme din connection i brugerens session, hvis du har flere brugere vil de jo hver især oprettet en connection, og dermed bruge ram og hver sin connection...
Du kan vel øge maxconnections et eller andet sted i mysql hvis det er det du vil...

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
11. december 2004 - 20:46 #3
DbObj.Close();
Avatar billede t_mons Nybegynder
11. december 2004 - 20:47 #4
lukker min : ene side med
var DbObj = Session("DbConnection");
DbObj.Close();

mit problem er nok at når folk (eller migselv) lukker browseren ned !!!  min session dør, men den lukker ikke pænt ned for min connection.. :o(

i IIS har man global.asa  hvor man kan sætte selve param for når en session dør,  hvad  kan man gøre på en apache server !!!
Avatar billede t_mons Nybegynder
11. december 2004 - 20:48 #5
før jeg lagde den i en session  havde jeg inkludere i toppen af mine sider (en connection) og til sidst på siderne lukkede jeg pænt ned...
fik samme fejl
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2004 - 20:48 #6
Hverken IIS eller Apache har session. Det har ASP eller PHP eller ..., så kig
i SUN ASP docs efter hvad global.asa hedder.
Avatar billede t_mons Nybegynder
11. december 2004 - 20:51 #7
jeg vender lige tilbage, skal lige læse lidt....  he he he
Avatar billede t_mons Nybegynder
21. december 2004 - 12:07 #8
så er der læst en del, men har fundet en anden løsning...