Avatar billede mogenhelge Nybegynder
11. december 2004 - 18:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Paint funktioner på GDI'en..

Hejsa

Jeg har lavet et Timage(Image1), og kan fint og nydeligt tegne alverdens GDI-sjov (lines, Arcs, polygoner osv) på den. Mit problem er når jeg vil lave en "Rectangle" og jeg skal til at slette noget af det jeg har lavet.

Jeg abonnerer på TForm1.Image1MouseMove, og bliver kaldt hver gang jeg flytter musen. Mit problem er nu, at jeg gerne vil ha' en funktion ligesom i Paint - dvs jeg gerne kunne vil "trække" i rektanglen - som det er nu, så "tegner" den en rektangle for hver event. Funktionaliteten i go'e gamle Paint fungerer sådan......... nogen som ved hva' jeg skal gøre?

Jeg har været ude og lege med BitBlt med en tempory TCanvas, dog uden det store held. (Hvis jeg sætter det temp. TCanvas.handle til det Image1.Canvas.Handle jeg arbejder med virker det ikke)

Nogen ideer?
Avatar billede nico26 Nybegynder
12. december 2004 - 18:09 #1
Du skal lave et temporært bitmap med samme størrelse som dit rectangle, og så bruge bitmappets handle som bitblt's dest parameter.
Avatar billede mogenhelge Nybegynder
13. december 2004 - 23:21 #2
Ok, tak for det - jeg bruger nu bare en rubber og tegner den først på "OnMouseUp" - så slipper jeg for at lave alt for dybe knæbøjninger.

Drop et svar, så får du point.
Avatar billede nico26 Nybegynder
14. december 2004 - 12:35 #3
:)