Avatar billede lvmek Nybegynder
11. december 2004 - 02:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke kommunikere med den anden computer på netværket

Hejsa, jeg har lige fået Cybercity ADSL og jeg har derfor købt en switch dertil da jeg ønsker at bruge min ene pc'er som server. Men som overskriften fortæller så kan min almindelige pc'er ikke kommunikere med den anden computer på netværket, de går begge på nettet, men det skumle er at jeg kører VNC og den kan snilt logge på serveren så jeg kan administrere den. men de kan ikke rigtigt kommunikere sammen, jeg har lige fået det med serveren til at virke ved at arbejde lidt med telnet på routeren men sidder fast i det her LAN problem nu.

Routeren er en ZyXEL Prestige 650R-31
Switchen er en Infosmart SOHO Switch 8 ports (INS800P)

begge maskiner kører XP og de har kunnet snakket med hinanden før på den her forbindelse det er gået væk idag og nu kan jeg ikke få det frem igen!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. december 2004 - 07:05 #1
jeg villeslette alle forbindelser på den pc, med problemt, og starte forfra.... checke om den stod til automatisk ip, pinge, eller skrive ipconfig for derefter at prøve at bruge de foresloget ip..?
men her er en god guide..> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=342
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. december 2004 - 07:07 #2
btw.. prøv at disable firewall, imellem de 2 pcér.
Avatar billede lvmek Nybegynder
11. december 2004 - 09:33 #3
Ja, men ehm det kom sgu til at virke af sig selv, hehe det var fadnme mærkeligt, jeg sad og rodede med det og så kom det til at virke... tager pointsene selv!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. december 2004 - 18:09 #4
tak..O)