Avatar billede therevelation Nybegynder
10. december 2004 - 11:48 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

de vise ord - kom med dem

Sidder og leder efter vise ord og sætninger - lidt i stil med:

**'Not every one of our desires can be immediately gratified. We've got to learn to wait patiently for our dreams to come true, especially on the path we've chosen. But while we wait, we need to prepare symbolically a place for our hopes and dreams'**

Så kom med dem i kan, eller som betyder noget for jer :D

//therev
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 12:02 #1
"Individer der residere i transparante domiciler bør ikke anvende fragmenter af geologisk oprindelse"

Thomas
Avatar billede icebreaker Nybegynder
10. december 2004 - 12:28 #2
Man skal ikke kaste med sten, hvis man bor i glashus.. :D

Det er sQ for real..
Avatar billede htmlkongen Novice
10. december 2004 - 12:31 #3
Man kan aldrig få andet end et nej....

Forklaring:

Folk har tit problemer med at spørge og tør ikke etc. Så kan man ikke få andet end et nej, og mange gange bagefter er man glad for at man spurgte :)  Det "symboliserer" optimisme, hvilket jeg synes er kanon! :D

2$
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2004 - 12:41 #4
Man kan ikke male hvidt ved hjælp af kul, og man kan ikke sikre freden ved hjælp af krig.
- Bertha von Suttner
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. december 2004 - 12:42 #5
Gajol's kloge ord ;o)
http://www.nka.dk/gajol/gajolord.htm

Jo mere man ved, desto mere tvivler man, Goethe

Har nogle Gajol toppe liggende et sted, skal se om jeg kan finde dem
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2004 - 12:44 #6
det er menneskeligt at fejle, men idiotisk at blive ved.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2004 - 12:48 #7
*GG* faldt lige over denne:

Den der går i seng med kløende røv, vågner op med lugtende finger.
Citat: Sun Tzu
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 12:50 #8
Det kan også skrives lidt anderledes:

Definition på en idiot: Person der bliver ved med at gøre det samme, og forvente at der sker noget nyt.
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 12:53 #9
Jeg dyrker meget sport, og der siger vi altid:

Jeg kan, jeg vil, jeg tør..

Det synes jeg er super godt, for du skal turde at tabe for at vinde.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. december 2004 - 12:54 #10
måske kan dette bruges: http://eksperten.dk/spm/256053
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2004 - 13:08 #11
Jo mere man ved, jo mere ved man at man ikke ved.

Noget i den stil :-)
Avatar billede therevelation Nybegynder
10. december 2004 - 13:13 #12
en mere som i måske synes om : A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend.
Avatar billede thb Nybegynder
10. december 2004 - 13:18 #13
"Stop med at tænk over hvad dit land kan gøre for, og begynd at over hvad du kan gøre for dit land."
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. december 2004 - 13:25 #14
fandt dem:

Forelskelsen kommer med fanfare og forsvinder på listesko - Frithiof Brandt
Den, der ikke kan, hvad han vil,må ville det, han kan - Leonardo da Vinci
Når to elefanter slås, går det ud over græsset - Afrikansk ordsprog
Der skal mindst 2 til at stifte fred, men én alene kan skabe krig - N. Chamberlain
Hver alder har sine fristelser - D.G. Monrad
De mennesker, der aldrig har tid, udretter mindst - Lichtenberg
Ideer er som børn - dine egne er pragtfulde -> den var vist også et andet sted
Arbejd, som om du skulle leve evigt. Elsk, som skulle du dø idag - Seneca
Man må begynde med at kende tingene for at lære at drømme om dem - Voltaire
Nu er kvinden blevet ligestillet med manden... før var hun ham overlegen - ???
Fanatisme vil sige at fordobble sine anstrengelser, når man har glemt sin hensigt - G. Santayana
Der er kun et i verden, som er værre end at blive omtalt, og det er ikke at blive omtalt - Oscar Wilde
Den vanskeligste ting at forstå i denne verden er indkomstskatten - Albert EinsteinQ
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
10. december 2004 - 13:27 #15
En af mine fodboldtrænere sagde tit, lige inden vi skulle spille: "Viljen til at ville, giver evnen til at kunne".
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 13:45 #16
"The day Microsoft makes something that doesn't suck,
is the day they start making vacuum cleaners." - unknown
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
10. december 2004 - 14:38 #17
"Det kommer ikke an på hvordan man har det, men hvordan man ta'r det"
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. december 2004 - 15:16 #18
Less is more.
Ugly = beautiful.
Everything = nothing.

"A friend is the kind of person that will bail you out if your in jail.
A BEST friend will be right next to you saying "That was fucking awesome!"

A person who won't think, has no advantage over one who can't think.
- Paul Lutus

People are allways blaming their sircumstances for what they are. I don't belive in sircumstances. The people who get on in this world are people who get up and look for the sircumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw

Religion is designed for stupid people. Science is design for stupid people who are embarrassed by their stupidity, who want to do something about it.
- Paul Lutus

Life is what happens to us while we're making other plans.
- John Lennon

He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.
- Kinesisk ordsprog
Avatar billede djmaster Nybegynder
10. december 2004 - 15:59 #19
"Tænk hvis man havde alle de penge man havde drukket op - sikken en masse bajere man kunne få!"

"Jovist taler jeg fransk - ikke flydende, men nok til at få øretæver."

"Mode er en form for grimhed så ækel, at vi bliver nødt til at udskifte den hvert halve år."

"Hvad verden behøver er flere ydmyge genier. Vi er så få tilbage."

"At skændes med en kvinde er som at prøve at læse avis i stormvejr."

"En af ulemperne med vin er, at det får mennesker til at forveksle ord med tanker."

"Hvis du skylder banken 100.000, så har du et problem, men hvis du skylder banken 1 milliard, så har banken et problem."

"Egotist, n.: A person of low taste, more interested in himself than in me."

"Ingenting er så skidt, at det ikke kan blive værre"

"Husk på; en optimist kan aldrig blive positivt overrasket"
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. december 2004 - 16:25 #20
Kom lige i tanke om en mere:

"Start dagen med et smil, så er det overstået"
- W.C.Fields
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
11. december 2004 - 11:18 #21
"Man skal ikke ta skindet før bjøren er skudt"
Avatar billede therevelation Nybegynder
11. december 2004 - 12:41 #22
:) lader den lige stå en dag eller 2 mere.. så hvis i kommer på mere så bare fyr løs - sikkert noget andre også kan bruge ved lejlighed :D
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. december 2004 - 15:49 #23
For every answer there's a question.
Avatar billede janker Nybegynder
12. december 2004 - 17:25 #24
"A war is not about who is right... but about who is left"

Skide fedt citat synes jeg... Kan ikke huske hvem der har sagt det.
Avatar billede janker Nybegynder
12. december 2004 - 17:26 #25
En anden én:
"Hellere fortryde noget man har gjort, end noget man ikke fik gjort"

En ligegyldig én:
"Hellere skyde ved siden af end slet ikke at ramme ;-)"
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. december 2004 - 17:45 #26
Ja "Hellere fortryde noget man har gjort, end noget man ikke fik gjort" er jeg også lige begyndt at gå rundt og sige til folk. Det er meget sandt.

Jeg var engang inde på en side med en masse citater om livet. Husker specielt det her, som er et af mine absolut yndlings citater:
"Whoever dies happiest wins"
Avatar billede therevelation Nybegynder
12. december 2004 - 18:43 #27
:o) dejlig tråd en man kan bruge til noget *ss*  alle der vil have lidt point , smid et svar så lukker jeg imorgen.

//therev
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 18:44 #28
Ellers tak
Avatar billede thb Nybegynder
12. december 2004 - 20:05 #29
Behold dem da selv.. :D
Det er jo bare hyggeligt at sidde og læse..

Thomas
Avatar billede janker Nybegynder
12. december 2004 - 23:04 #30
No thanks!

for som man siger:
"Det er bedre at have styr på lortet, end lort på styret"
;-)

Behold pointene!
Avatar billede icebreaker Nybegynder
13. december 2004 - 20:03 #31
Vil have pints.. :P Hehe

/Icebreaker
Avatar billede janker Nybegynder
13. december 2004 - 21:47 #32
Jeg har lige en sidste én...
Dette er et citat som er et af mine favoritter:

"Aldrig har så mange haft så få, at takke for så meget!"

- Winston Churhill om det engelske folks tak til RAF.
Avatar billede therevelation Nybegynder
13. december 2004 - 23:51 #33
hermed lukket - tak for deltagelsen - denne tråd er bookmarket her *s*