Avatar billede windmaker Nybegynder
10. december 2004 - 11:28 Der er 2 kommentarer

tilføje mulighed for upload af billede i tilføj profil og rediger

Jeg skal have tilføjet så at brugerne kan uploade et billede til deres profil både når de opretter og senere hvis de ønsker at ændre det:
Har lagt de 2 siders kode ud på nettet for ikke at gøre post for uoverskuelig
oprettelse gør den her:
http://nopaste.php-q.net/101564
redigering af profil:
http://nopaste.php-q.net/101565

Håber nogen kan hjælpe da jeg ikke er så meget inde i filetransfer osv :)
Avatar billede computopic Nybegynder
10. december 2004 - 13:15 #1
Du kan bruge dette medsebdte php script. Med det kan du uploade billeder direkte fra websiden til serveren. Du skal dog huske at tilrette filplaceringen i scriptet, samt sætte rettighederne på den mappe der skal uploades til. Eller giver det fejl..

if($action == ""){

echo"<form enctype=\"multipart/form-data\" action=\"?\" method=\"POST\">
Vælg fil der skal uploades:<input type=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"5120000\" >
<input type=\"file\" name=\"fupload\"><br /><br />
<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"send\">
<input type=\"submit\" value=\"Send file!\">
<input type=\"hidden\" name=\"aut\" value=\"cpssk\">
</form>
";

}elseif($action == "send"){

if ( isset( $fupload ) AND eregi('(gif|jpg|pdf|zip|htm)',$fupload_type)){
print "path: $fupload<br>\n";
print "name: $fupload_name<br>\n";
print "size: $fupload_size bytes<br>\n";
print "type: $fupload_type<p>\n\n";
$file_dir = "/www/domain.dk/files";
copy ( $fupload, "$file_dir/$fupload_name") or die ("Couldn't copy");
}else{echo"Den valgte filtype kan ikke uploades ";}

echo "<a href='?action='>Tilbage</a>";
}
else{echo"Ups!";}
Avatar billede windmaker Nybegynder
10. december 2004 - 14:33 #2
jeg er ikke nogen kæmpe php guru så hvordan jeg får det i det script jeg har i forvejen står mig lidt uklart kan du prøve at guide lidt :)