Avatar billede n1 Nybegynder
07. december 2004 - 14:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Login script med database forbindelse

jeg skal ha lavet et login script med en database forbindelse, jeg har fundet dett script som ser ud til at være meget godt, men det har ikke nogen database forbindelse:

http://www.dotnetjunkies.com/quickstart/util/srcview.aspx?path=/quickstart/aspplus/samples/security/CookieAuth/cookieauth.src&file=VB\login.aspx&font=3

her er det script jeg bruger nu men som er i asp (så kan i se hvilke data der skal bruges) og der skal også gerne oprettes en session med brugernavnet...

<%
Dim Username, Password
Username = Replace((trim(Request("Brugernavn"))), "'", "")
Password = Replace((trim(Request("Adgangskode"))), "'", "")

'//Finder Username og Password value, trimmer dem (fjerne alle space på begge sider)
'//og fjerner ' fra dem da det kan med føre problemer!

If Username = "" Or _
  Password = "" Then

    Response.Redirect "login.asp?ErrStr=Et eller flere felter er blanke!"

End If

'//Hvis et af felterne er blanke bliver brugeren sendt tilbage
'//til login.asp med en fejlmelding.

Dim dbUsers, rsUsers, SQL, Path
Set dbUsers = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Path = "DBQ=" & server.mappath("/data/data.mdb")
dbUsers.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"&Path
Set rsUsers = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT * FROM Users WHERE Username='" & (Username) & "' And Password='" & (Password) & "'"
rsUsers.Open SQL, dbUsers

'//Åbner forbindelsen til db.mdb databasen

If rsUsers.BOF Or rsUsers.EOF Then
    Response.Redirect "login.asp?side=ErrStr=Fejl i brugernavn eller password!"

    '//Hvis brugernavnet og passwordet ikke matcher er recordsettet tomt,
    '//Hvis det er det bliver brugeren sendt til login.asp med en fejlmelding!

Else
    Session("UserID") = rsUsers("UserID")
    Response.Redirect "index.asp"

    '//Hvis det er ikke er tomt er brugeren "fundet" og brugeren sendes til main.asp
    '//med sin nye idUser session der holder brugerens ID

End If
%>
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
07. december 2004 - 14:06 #1
Jeg anbefaler du spørger igen, når du har et mere konkret problem.
Avatar billede n1 Nybegynder
07. december 2004 - 14:15 #2
ok,hvordan ændre jeg denne kode så den kontrolere om brugernavn og kode er korrekt?
  <script language="VB" runat=server>
    Sub Login_Click(Src As Object, E As EventArgs)

        ' authenticate user: this samples accepts only one user with
        ' a name of someone@www.contoso.com and a password of 'password'

        If UserEmail.Value = "someone@www.contoso.com" And UserPass.Value = "password"
            FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage(UserEmail.Value, PersistCookie.Checked)
        Else
            Msg.Text = "Invalid Credentials: Please try again"
        End If
    End Sub
  </script>

min connection string er:
Dim strConn As String = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE="& Server.Mappath("/asp.net/test/data/data.mdb") & ";User Id=admin;Password=;"

brugernavn og password ligger i tabelen "Users" og hedder "Username" og "Password"
Avatar billede n1 Nybegynder
08. december 2004 - 20:56 #3
nå...
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
09. december 2004 - 08:21 #4
Jeg kender såmænd bare ikke svaret ...