Avatar billede djskater Nybegynder
06. december 2004 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyheds system i php/MySQL?

Hej... jeg har fået opsat et nyheds system på min hjemmeside...
og jeg har skrevet mysql oplysninger osv.
og oprettet tabellerne i databasen...
men så når jeg prøver at skrive en nyhed og klikker på post kommer en side frem emd teksten:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /free1go/i/r/www.ironclaw.1go.dk/news/3_0.8/admin/form.handle.php on line 10

Warning: mysql_select_db(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /free1go/i/r/www.ironclaw.1go.dk/news/3_0.8/admin/form.handle.php on line 11

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /free1go/i/r/www.ironclaw.1go.dk/news/3_0.8/admin/form.handle.php on line 11

Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /free1go/i/r/www.ironclaw.1go.dk/news/3_0.8/admin/form.handle.php on line 31

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /free1go/i/r/www.ironclaw.1go.dk/news/3_0.8/admin/form.handle.php on line 31
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Og jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt med det?
Avatar billede martor Nybegynder
07. december 2004 - 09:35 #1
har du tjekket at dine connect-oplysninger er korrekte? Der ser umiddelbart ud som om den forsøger at connecte til en local database, men hvis du ikke har adgang til localhost, så kan den jo ikke...
bare et forslag...
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 12:11 #2
jeg har en ´MySQL database på 1go.dk... for der ligger min side også...
og jeg ahr tjekket mine oplysninger igennem op til flere gange...
Avatar billede schaefner Juniormester
07. december 2004 - 12:15 #3
$cfg['mysql']['host']    = 'abc'; // Host til database
$cfg['mysql']['username'] = 'abc'; // Brugernavn til database
$cfg['mysql']['password'] = 'abc'; // Kodeord til database
$cfg['mysql']['database'] = 'abc'; // Database

Du har ændret de steder der står abc?
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 13:16 #4
Nej jeg har ændret der hvor der står ['Host'] osv.
Avatar billede schaefner Juniormester
07. december 2004 - 15:23 #5
Så har du nok gjort det forkert :)

$cfg['mysql']['host']    = '<indtast her>'; // Host til database
$cfg['mysql']['username'] = '<indtast her>'; // Brugernavn til database
$cfg['mysql']['password'] = '<indtast her>'; // Kodeord til database
$cfg['mysql']['database'] = '<indtast her>'; // Database
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 17:39 #6
Tak for hjælpen med det... nu virker det helt fint... mange tak...
hvis i er interesseret så kan i se det på Http://www.ironclaw.1go.dk/temp.htm

Point?
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 18:45 #7
Lige En lille ting til...
hvrofor når jeg sætter et billed ind i en nyhed så gider den ikke at vise det... den viser bare det billede med et rødt kryds i?
Avatar billede schaefner Juniormester
07. december 2004 - 19:29 #8
Får du nogen fejl og har du givet mappen "files" de rigtige rettigheder?
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 19:53 #9
jeg får en fejl når jeg kigger i arkivet med oploadede billeder...
og hvad mener du med rettighedder?
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 20:10 #10
Hvor ligger mappen Files?
Avatar billede schaefner Juniormester
07. december 2004 - 20:33 #11
Den skulle gerne være med i zip-filen, men ellers skal den ligge i samme mappe som admin:

http://www.ironclaw.1go.dk/news/3_0.8/files/ < her
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 20:38 #12
den lå ikke i Zip filen da jeg hentede systemet?...
og den er der heller ikke nu?
Avatar billede djskater Nybegynder
07. december 2004 - 20:53 #13
Jeg har fundet ud af det... jeg oprettede selv mappen files....
men tak for hjælpen ellers....

Points?
Avatar billede schaefner Juniormester
09. december 2004 - 15:24 #14
Kan da godt lægg et svar :)