Avatar billede prom Nybegynder
04. december 2004 - 10:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Liste alle filer i en given mappe

Hvordan kan jeg gennem javascript liste alle filer i en given mappe. Mappen ligger på samme server som javascriptet.

- prom
Avatar billede kasperbc Nybegynder
04. december 2004 - 12:09 #1
Jeg har samme problem
Avatar billede prom Nybegynder
04. december 2004 - 12:12 #2
Så mangler vi jo bare en eller anden med en løsning :)

- prom
Avatar billede olebole Juniormester
04. december 2004 - 14:28 #3
<ole>

Så kommer I til at vente længe - for det skal gøres serverside. Man har ingen muligheder for at kikke i en mappe med JS på klienten  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede prom Nybegynder
05. december 2004 - 02:52 #4
Jeg er bekendt med at det ikke er muligt at kigge i mapperne hos klienten, men jeg har derimod lyst til at liste filerne i mapperne på den samme server som i første omgang sendte javascriptet ud til klienten.

- prom
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2004 - 03:31 #5
Det er jeg helt klar over - og det er præcis det, du ikke kan uden serverside scripting  ;o)
Avatar billede roenving Novice
05. december 2004 - 09:44 #6
Du har grundlæggende misforstået, at javascriptet ligger på din hjemmeside ...

For når javascriptet udføres ligger det i hukommelsen på brugerens computer !-)
Avatar billede prom Nybegynder
05. december 2004 - 12:00 #7
Jeg prøver lidt mere generelt.

Kan man fra Javascript liste filerne i en vilkårlig mappe på en webserver for eksempel http://www.mad-design.no/images/.
Mappen skal selvfølgelig være offentlig tilgængelig og formentlig ikke indeholde index.html eller andre default-filer som webserveren automatisk vil åpne.

- prom
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2004 - 21:04 #8
Svaret, du har fået gælder stadig: Nej, du kan _kun_ løse det med serverside-scripting
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
06. december 2004 - 08:36 #9
prom som olebole siger så er det umuligt uanset hvordan du formulere dig, at få vist et directory med javascript, endvidere kræver det, for at få vist en sti, at webserveren tillader directory browsing. Serverside....serverside....

Du skal igang med ASP,php eller lign. scriptsprog.
Avatar billede prom Nybegynder
01. marts 2005 - 14:04 #10
Lukker.

- prom
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2005 - 17:07 #11
Ja, det ses ...