Avatar billede wario Nybegynder
03. december 2004 - 12:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SØGES: Hvordan laver man includes i .asp

Er der ikke nogle der kan skrive en informativ artikel her på eksperten om hvordan man laver includefiler i .asp?

....eller evt. henvise mig til en artikel der er let forståelig, når man er nybegynder på det område.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
03. december 2004 - 12:42 #1
html har skrevet en glimrende tutorial om SSI (Server Side Include)

Kig på den :-)
http://www.html.dk/tutorials/ssi/
Avatar billede wario Nybegynder
03. december 2004 - 12:48 #2
Er ikke så meget inde i det, men er det den optimale måde at lave det på.

Er det ikke noget med man laver én include fil med designet, og så includer i sine filer derfra?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
03. december 2004 - 12:56 #3
jo altså..

Jeg plejer fx at lave en side der er delt op som:

    top
__________
menu | body
    |

Det kan laves som:

<table>
<tr><td colspan="2">
<!--#include file="top.asp"-->
</td></tr>
<tr><td>
<!-- #include file="menu.asp"-->
</td><td>
<!-- #include file="body.asp"-->
</td></tr>

Så kan body.asp være en variabel side..
det kan gøres ved fx. en side variabel som hentes med request.querystring("side")
den kan du så lave en if på..

fx.
<% if side = "forside" then %>
<!-- #include file="forside.asp"-->
<% elseif side = "brugere" then %>
<!-- #include file="brugere.asp"-->
<% else %>
<!-- #include file="testside.asp"-->
<% end if %>

så kan den så udvides..

Men fordelen med includes er jo at du på den måde slipper for at skulle ændre ting på alle siderne..
Det er især top og menu, samt database forbindelser etc.
Så egentlig behøver du ikke det jeg foreslår med include af siden body...