Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 17:45 Der er 18 kommentarer

Vandret scrollbar i Iframes

Jeg forsøger at fjerne den vandrette scrollbar i min Iframe på flg. site: http://www.journet.sdu.dk/~sunni04/biografi.html
Det kan dog ikke lade sige gøre. Jeg har set næsten alt igennem på Eksperten og kender godt til de mange ulemper med Iframes - f.eks. hele konflikten med IE osv.
Men er der nogen som alligevel kan få den til at forsvinde?
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 17:49 #1
i det dokument du loader sætter du overflow-x:hidden; i dit style tag
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 17:50 #2
på denne måde <BODY STYLE=\"background-color: transparent;overflow-x:hidden;\">
Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 19:20 #3
Tak for svaret. Det virker fint i Firefox, men i min IE 6.0 er den vandrette scrollbar der stadigvæk. Ved du evt. om man kan lave et script som også fjerner den i IE
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 19:32 #4
det skal stå på denne måde
<BODY STYLE="background-color: transparent;overflow-y:scroll;overflow-x:hidden;">

så skulle det også virke i ie
Avatar billede morteeart Nybegynder
02. december 2004 - 19:35 #5
background-color: transparent; er blå i Firefox

Du skal bruge:

background: none;
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 19:39 #6
ellers så kan du sætte det i din css

body {
    background-image:  url("baggrund.jpg");
    margin-left: 0px;
    margin-top: 0px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
        overflow-y:scroll;
        overflow-x:hidden;
}
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 19:44 #7
og det er kun en IE ting så det skulle da virke der.
Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 19:44 #8
det virker fint i min firefox!!!
Men har dog stadig problemet med scrollbaren i IE
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 19:49 #9
husk at det skal ligge i dit style tag da det er en del af din inline css
Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 20:15 #10
Min kode ser således ud:
<BODY STYLE=\"background-color: transparent;overflow-x:hidden;\">
<table width="318" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

osv.
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 20:22 #11
når man går ind på din side og højreklikker og siger viskilde i IE

ser det sådan ud

<BODY STYLE=\"background-color: transparent\" "overflow-y:scroll;overflow-x:hidden">
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 20:23 #12
du skal huske at det skal være på det dokument der bliver hentet ind i iframen hvis det ikke er det
Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 20:26 #13
DOHH.....sorry - manglede lige at uploade ændringerne til ftp serveren. Prøv igen
Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 20:31 #14
Men jeg har stadig problemet i IE
Avatar billede syvon Nybegynder
02. december 2004 - 20:38 #15
fejlen er i din iframe

dette  skal ændres

"scrolling=no"

til

scrolling="no"
Avatar billede miagy Nybegynder
02. december 2004 - 20:43 #16
Jamen så forsvinder hele scrollbaren - også i højre side
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. december 2004 - 10:31 #17
Der er jo ingen point i at fjerne den vandrette scroolbar, det det vil gøre den tekst ,som man skulle scrolle for at læse, ulæselig.

Istedet så fix din side så der ikke kommer en vandretscrollbar, dvs. ordenlig html, og godt formateret tekst.

Det er bedre end at forsøge med alle mulige underlige løsninger.
Avatar billede schaefner Juniormester
03. december 2004 - 10:35 #18
<body style="background: transparent; overflow-y: scroll; overflow-x: hidden">