Avatar billede sonofpaul Nybegynder
02. december 2004 - 16:10 Der er 3 kommentarer

Get selectet button from bGroup

Hej.
Jeg mangler en kode til at finde ud hvem af de 10 rButtons jeg har valgt, som er alle i den samme bGroup.
I steden for at lave mange if setninger.
if(b1.isSelected)
if(b2.isSelected.
....
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 16:52 #1
Såfremt du har en ActionCommand på dine radiobuttons kan du få fat i ButtonModel for den valgte knap, og tjekke for denne, f.eks

// Vi antager din buttonGroup hedder bg
String selected = bg.getSelection().getActionCommmand();

godt nok?
Avatar billede sonofpaul Nybegynder
02. december 2004 - 20:57 #2
Når jeg trykker på en send knap så skal den læse ind fra text felt og flytte til andet hvad det er indtastet i textfeltet. Den skal også finde ud hvilken radioButton er valgt af dem som er i radioButtonGruppen(bGroup).
Er det muligt at gøre uden at tilføje en handling til hver eneste radioknap i gruppen? fordi når jeg køre programmed med din kode så får jeg "null"
private void bSendActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
        String s = ""+bGroup.getSelection().getActionCommand();
        tTextIn.setText(tTextGet.getText()+" RadioButton no:"+s);
        }
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 23:16 #3
En løsning kunne være at putte alle referencerne til dine radiobuttons i et array (eller en form for collection). Derefter kunne du iterere igennem disse, og finde ud af hvilke var selected eller ej.