Avatar billede silk Nybegynder
02. december 2004 - 16:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Anbefal & Formmail

Jeg har en hjemmeside på b-one.dk
Skal oprette en side med "Anbefal denne side" lidt á la:
http://www.webhulen.dk/forside/anbefal

Altså:
Via b-one´s server, og ikke den besøgenes eget lokale postprogram.

Jeg går ind på b-one.dk suppotsider og finder:

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>

So far - so good - men denne form sender ikke den e-mail som den besøgende ønsker!!
(Jeg formoder at jeg skal rette: "http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl" til
"http://www.min egen hjemmeside´s navn.dk/cgi-bin/FormMail.pl"????)

Men hvorfor blande min e-mail adresse ind i billedet, som det sker i linie 2:
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">

E-mailen skal jo netop til en helt anden person!!!!

Se, så forstår jeg ikke en brik. Nu har jeg støvsuget nettet for hjælp - men måske er jeg dum?????????????

Kan du/I hjælpe. Det eneste jeg behøver er den linie der sørger for afsendelsen af den indtastede e-mail via b-one´s server.

Mvh
Claus Jørgensen

PS: Fandt også følgende på b-one´s sider:

"Hvis du ønsker at sende e-mails fra din web-side via et script kan dette naturligvis
godt lade sig gøre. Her skal du bruge vores interne smtp-serveradresse:
smtp1.b-one.net."

Altså jeg formoder det har noget med afsendelsen at gøre??????
----------------------------------------------------------------
Det jeg mangler er altså, skåret ud, så jeg selv forstår det:
Startlinien:
<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
(hvor "dit-domæne.dk" skal rettes til mit!!!)
Er det rigtigt forstået????

Jeg mangler den linie der opfanger den indskrevne E-mail-adresse,
og sender min "Anbefal denne side" til indehaveren af E-mailen.
Hvordan ser denne linie ud!!!
Har været (næsten) overalt på nettet - men ak!!
vh
Claus Jørgensen
Avatar billede roenving Novice
02. december 2004 - 16:18 #1
Dit formodning om dit domænenavn er rigtig ...

Afhængigt af b-ones måde at gøre det på, kan du måske nøjes med at ændre recipient-feltet til at blive vist:

Din e-mail adresse: <input type="text" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
Avatar billede silk Nybegynder
02. december 2004 - 22:04 #2
Hej roenving.
Så kommer der (jo) bare en box hvori der står "din@e-mailadresse.dk".
I princippet leder jeg "bare" efter den programmering der gør, at folk indtaster deres vens e-mailadresse, og sender formularen til vedkomne ven. Alt det andet med hensyn til opsætning, er jeg helt med på.
vh
Claus Jørgensen
Avatar billede roenving Novice
02. december 2004 - 23:31 #3
De skal jo også bare overskrive den email-adresse, måske man kunne bruge en felt-rydder:

Din e-mail adresse: <input type="text" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">
Avatar billede roenving Novice
02. december 2004 - 23:31 #4
Måske med værdien: "din_vens@e-mailadresse.dk" ...
Avatar billede silk Nybegynder
03. december 2004 - 15:34 #5
Hej igen & tak for at du stadig gider(!)
Nix - den gik ikke (shit). Men prøv selv (hvis du stadig gider):
http://www.silkeborgweb.dk/
skriv selv fortsættelsen, så der kommer til at stå:
http://www.silkeborgweb.dk/anbefal110.htm
Her kan du også se "kilden".
Det må vel snart kunne lade sig gøre
vh
silk/Claus
PS: Det er mig stadig en gåde at der står følgende på b-one´s vejledning:
"Hvis du ønsker at sende e-mails fra din web-side via et script kan dette naturligvis
godt lade sig gøre. Her skal du bruge vores interne smtp-serveradresse:
smtp1.b-one.net."
Den der "smtp1.b-one.dk" kode bruges jo slet ikke til noget af det vi har gang i!!!!
Avatar billede roenving Novice
05. december 2004 - 08:04 #6
-- det er ikke usædvanligt, at mail-scripts kun understøttes til adresser, som er skrevet direkte i koden, så du må nok til at finde et script i php eller asp, som kan sende mailen til smtp1.b-one.dk direkte på serveren !-)
Avatar billede silk Nybegynder
05. december 2004 - 09:13 #7
Hej roenving.
Tak for al hjælpen - jeg har stadig ikke fået løst problemet - men lært en masse.
Men hvordan får du de lovede point????? Er ny her. Bare skriv - så er det dine!
Hilsen & Glædelig Jul!!
silk
Avatar billede roenving Novice
05. december 2004 - 09:39 #8
Okay, så lægger jeg et svar '-)

-- du kan måske så få lidt glæde af faq'en: http://expfaq.1go.dk !-)
Avatar billede silk Nybegynder
05. december 2004 - 13:57 #9
Hejsa.
Som nok kan ses, fik jeg ikke løst problemet, men lærte en hel del. Derfor tak til roenving for tålmodigheden.
God Jul.
silk
Avatar billede silk Nybegynder
05. december 2004 - 13:58 #10
God Jul!
Avatar billede silk Nybegynder
05. december 2004 - 13:59 #11
Håber jeg har gjort det rigtige!!!
Avatar billede roenving Novice
06. december 2004 - 00:36 #12
Kig i faq'en !-)

-- hvis du skal tildele point, skal du markere et navn i boksen til venstre, før du trykker på accepter ...
Avatar billede roenving Novice
10. december 2004 - 12:25 #13
-- og tak for point ;~}