Avatar billede digital Nybegynder
14. marts 2001 - 16:46 Der er 6 kommentarer

Checkbox

Hvordan validere jeg om min. én af disse checkboxe er valgt ?
<tr>
                  <td width=\"5%\"> <font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
                    <input type=\"checkbox\" name=\"Interests\" value=\"Madlavning\">
                    </font></td>
                  <td width=\"27%\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">Madlavning</font></td>
                  <td width=\"5%\"> <font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
                    <input type=\"checkbox\" name=\"Interests\" value=\"Mode\">
                    </font></td>
                  <td width=\"30%\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">Mode</font></td>
                  <td width=\"5%\"> <font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
                    <input type=\"checkbox\" name=\"Interests\" value=\"Design &amp; indretning\">
                    </font></td>
                  <td width=\"28%\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">Design
                    &amp; indretning</font></td>
                </tr>

takker :-)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
14. marts 2001 - 16:50 #1
checkboksen vil være null, hvis du ikke har valgt noget, du kan derfor lave et onClick script som render boksene igennem og spørger at en af den ikke er null ..
Avatar billede brian@diku Nybegynder
14. marts 2001 - 16:52 #2
husk foresten at give dine checkbokse forskellige navne .. de hedder det sammen, men har forskellge værdier ..
Avatar billede brian@diku Nybegynder
14. marts 2001 - 16:54 #3
if (
(boksnavn1.value!=null)
||(boksnavn2.value!=null)
||(boksnavn3.value!=null)
  ) document.FORMNAME.submit();
else
  alert \"vågn op du gamle, klik et sted\"
Avatar billede digital Nybegynder
15. marts 2001 - 09:53 #4
grunden til at jeg vælger det samme navn for alle chechboxene er at jeg slipper for at loope dem igennem når jeg skal skrive indholdet ned i db\'en. Når de hedder det samme for man når man på nsæte side requester formen nemlig en tekststreng med de valgte ting lgie til at skrive ned i db\'en !......så hvis man undgå det ville det være rigtig braaaa
Avatar billede brian@diku Nybegynder
15. marts 2001 - 12:25 #5
nej fucking idea, jeg kvittede asp til fordel for php for hmmm 3 år siden. Se lyset :)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
28. marts 2001 - 13:25 #6
sorry, glemte at asp skulle request variablerne .. det er ikke nødvendigt i php, selvom man oxo kan gøre det ..