Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. december 2004 - 11:28 Der er 8 kommentarer

nyhedssytem som jeg ikke kan få til at virke

Jeg har hentet et script som indeholder et nyhedssytem til min hjemmeside!

Jeg kan dog ikke få phpmyadmin til at virke..

i readme står der: "Åbn phpMyAdmin. Tryk på dit database-navn i
    venstre side.
    Derefter trykker du på feltet SQL som
    fremkommer øverst på siden, så trykker du på
    gennemse-knappen. Vælg filen table.sql og
    tryk udfør."

problemet er bare at jeg i min phpmyadmin har mange mange forskellige databaser og jeg ved ikke hvilken en jeg skal bruge. Har forsøgt at uploade filen til nogle af mapperne, men det virker stadigvæk ikke!

når jeg forsøger at få det til at virke kommer denne fejl

URL: http://www.fezt.dk/news

"
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/dkcphnas004/www/f/t/fezt.dk/news/index.php on line 15

Warning: mysql_select_db(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/dkcphnas004/www/f/t/fezt.dk/news/index.php on line 16

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /mnt/dkcphnas004/www/f/t/fezt.dk/news/index.php on line 16

Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/dkcphnas004/www/f/t/fezt.dk/news/index.php on line 18

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /mnt/dkcphnas004/www/f/t/fezt.dk/news/index.php on line 18
Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)"

er der nogle som kan hjælpe mig!??
Avatar billede schaefner Juniormester
01. december 2004 - 11:29 #1
Mon ikke du bare har mangle tabeller i din database. Hvis du ha flere databaser skal du
Avatar billede schaefner Juniormester
01. december 2004 - 11:31 #2
Fik lige trykket send.

Hvis du ha flere databaser skal du jo så bare finde ud af hvilken database du vil bruge.
Avatar billede schaefner Juniormester
01. december 2004 - 11:36 #3
Men du har heller ikke skrevet de rigtige oplysninger der skal bruges for at tilslutte databasen.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. december 2004 - 12:13 #4
ok, så kan jeg da slet ikke finde ud af det.. mener da at jeg har indtastet de rigtige oplysninger!
Avatar billede schaefner Juniormester
01. december 2004 - 12:21 #5
Du har været inde i inc.config.php og rette de steder hvor der står abc til de oplysninger du bruger?

$cfg['mysql']['host']    = 'abc'; // Host til database
$cfg['mysql']['username'] = 'abc'; // Brugernavn til database
$cfg['mysql']['password'] = 'abc'; // Kodeord til database
$cfg['mysql']['database'] = 'abc'; // Database
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. december 2004 - 15:36 #6
jepper.... og de er faktisk sat til de rigtige.. jeg har lige tjekket!
Avatar billede schaefner Juniormester
01. december 2004 - 15:43 #7
Det er sjovt. De fleste skriver at de har skrevet rigtig, men det viser sig someregel altid at de har skrevet forkert :)

Prøv på index.php at ændre:

mysql_connect($cfg['mysql']['host'],$cfg['mysql']['username'],$cfg['mysql']['password']);
mysql_select_db($cfg['mysql']['database']);

Til:

mysql_connect($cfg['mysql']['host'],$cfg['mysql']['username'],$cfg['mysql']['password']) or die("Couldn't connect: ".mysql_error());
mysql_select_db($cfg['mysql']['database']) or die("Couldn't select db: ".mysql_error());
Avatar billede schaefner Juniormester
05. marts 2006 - 00:22 #8
?