Avatar billede moejensen Nybegynder
30. november 2004 - 16:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

replace firkant i txtfil

Jeg har et flash program der poster til en asp side, der gemmer indholdet i en txt fil. Problemet er at alle linieskift bliver til firkanter. Hvad kan jeg gøre for at få det lavet om til <br>.

Jeg har forsøgt med replace, men da firkanten betyder ukendt tegn på serveren, fejler siden ved brug af denne komando.
Avatar billede thefatman Nybegynder
30. november 2004 - 16:16 #1
Hvis du kunne give os koden til din ASP fil, så tror jeg det ville hjælpe..

replace: strIndhold    =    Replace(strIndhold,vbcrlf,"<br>")
Avatar billede moejensen Nybegynder
01. december 2004 - 10:04 #2
Den kan i da godt få, men der er ikke noget unormalt der:

Dim strSoegninger, strTekst1, strTekst2, strTekst3, strNote1, strNote2, strNote3, objFSO, objTextStream, PathFile, Rs, Conn

    ' Initialisere connection objektet
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

    ' Åbner databasen (Access version)
    Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/db/mik.mdb")

    'Forbereder et recordset
    Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

    strSoegninger = Request.form("soegninger")
    strTekst1 = Request.form("tekst1")
    strTekst2 = Request.form("tekst2")
    strTekst3 = Request.form("tekst3")
    strNote1 = Request.form("note1")
    strNote2 = Request.form("note2")
    strNote3 = Request.form("note3")

  Conn.Execute("INSERT INTO laesning (soegninger,tekst1,note1,tekst2,note2,tekst3,note3) VALUES ('"& strSoegninger &"','"& strTekst1 &"','"& strNote1 &"','"& strTekst2 &"','"& strNote2 &"','"& strTekst3 &"','"& strNote3 &"');")

  Conn.Close
  Set Rs = Nothing
  Set Conn = Nothing

Jeg har lavet om så den nu skriver til en base, men den laver stadig samme stunt med virkanten i stdet for linieskift. Jeg har også prøvet med din replace, men det virker heller ikke. Det er sandsynligvis noget med at flash ikke skyder resultatet ud i dosformat, for når jeg åbner indholdet i ultraedit, så spørger den om den skal konvertere til dos, og så ser det rigtigt ud.
Avatar billede moejensen Nybegynder
01. december 2004 - 10:46 #3
flytter spg til flash kategorien.
Avatar billede moejensen Nybegynder
01. december 2004 - 11:48 #4
jeg løste problemet med følgende:

Replace(Request.form("txt"),Chr(13),"<br>")