Avatar billede milou Nybegynder
30. november 2004 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

navigation knap / link..

Er det nogen der ved hvordan man skriver sådan at når der benyttes mouseOver/mouseClick på en knap eller link( css/hover) og man klikker og den ny side kommer op i en eks. iframe. Knappen / linket skal blive i mouseOver/mouseClick position så man kan se hvor man er...Når man så klikker på en af de andre links går det aktuelle link tilbage i normalposition.???
mvh/milou
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2004 - 18:31 #1
<ole>

Det kan du ikke. Du er nødt til at bruge JavaScript

/mvh
</bole>
Avatar billede milou Nybegynder
30. november 2004 - 19:48 #2
Jamen, ja, det forstår jeg...javascript er ikke min stærkeste side, bruger mest copy/paste med færdige script som jeg tilretter når jeg synes der er behov for det, hvilket ikke forhindrer at jeg forstår hvordan de er skruet sammen.
Kan du give en ide' om hvordan det skal skrives eller henvise et eller andet sted på nettet hvor de findes....?
Ville være meget taknemlig,
mvh/milou
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2004 - 20:14 #3
Det må vel blive noget i denne retning:

<style type="text/css">
.btnNavig {
    border: 2px outset buttonhighlight;
    background-color: buttonface;
}
</style>

<script type="text/JavaScript">
function myNavig(url, btn) {
    var btns = document.getElementsByTagName("BUTTON");
    for (i=0; i<btns.length; i++) {
        if (btns[i].className=="btnNavig") {
            btns[i].style.border = "2px outset buttonhighlight";
            btns[i].style.backgroundColor = "buttonface";
        }
    btn.style.border = "2px inset buttonhighlight";
    btn.style.backgroundColor = "threedlightshadow";
    frames.myFR.location.href = url;
}
</script>
<button class="btnNavig" onclick="myNavig('sideA.html', this)">Link A</button>
<button class="btnNavig" onclick="myNavig('sideB.html', this)">Link B</button>
<button class="btnNavig" onclick="myNavig('sideC.html', this)">Link C</button>

<iframe ....... name="myFR"></iframe>
Avatar billede milou Nybegynder
30. november 2004 - 21:26 #4
Det virker!!! Tusen tak for hjælpen. ..og så mangler der et svar til pointene.
mvh/milou
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2004 - 21:38 #5
Ja, zq virker det ...  ;D