Avatar billede carlos123 Nybegynder
29. november 2004 - 13:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

aspnet isapi store filer

Hej Eksperter
Jeg er ved at lave en download sektion, hvor en bruger er nød til at logge ind for at få adgang til nogle filer.
jeg har brugt aspnet_isapi.dll til at beskytte de beskyttede filer. mit problem er at hvis en fil fylder mere en ca. 55 mb så kan man ikke downloade den. hvorimod hvis filen er 50 mb så virker det fint.
Det virker også fint nok hvis ikke man bekytter filen med aspnet, så er der ikke nogle problemer.
men da jeg har behov for beskytte filerne så er jeg nød til at bruge aspnet_isapi

håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
29. november 2004 - 13:23 #1
Du kan lægge dine filer et sted hvor de ikke kan nås udefra, og så kan du lade folk downloade dem gennem din egen download-handler. Brug følgende kode i din Page_Load til at lade filen 'strømme' igennem ned til brugeren.

string mimeType = "text/html";
string fileName = "downloadfilnavnsombrugerenserdet.html";
string fileSource = Request.MapPath("../data/")+minfilpåserveren.html

Response.ContentType = mimeType;
Response.ContentEncoding = System.Text.UTF8Encoding.UTF8;
Response.AddHeader("content-disposition","attachment; filename="+fileName);

FileStream sourceFile = new FileStream(fileSource, FileMode.Open);
long FileSize;
FileSize = sourceFile.Length;
byte[] getContent = new byte[(int)FileSize];
sourceFile.Read(getContent, 0, (int)sourceFile.Length);
sourceFile.Close();

Response.BinaryWrite(getContent);

Så har du frie hænder til selv at beskytte filerne i den download-handler.
Avatar billede carlos123 Nybegynder
27. december 2004 - 16:39 #2
Hej nielsnrinch.
Jeg har valgt at bruge dit forlsag, dog med en lile ændring. Jeg har oprette en buffer, så der bliver sendt 10 mb ad gangen. så virker det totalt godt.

hvis du lægger et svar så for du nogle point.

mvh Carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
26. januar 2005 - 14:53 #3
lukker spg
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
26. januar 2005 - 14:54 #4
Hov, det havde jeg ikke set :-) Pyt.

Men må jeg ikke se din buffer-løsning?