Avatar billede -nexus- Nybegynder
28. november 2004 - 22:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hent udtræk fra Mysql DB via Imagemap

Hejsa. er der nogen der kan hjælpe mig med at vise mig hvordan man henter noget data fra en Database via brug af et Imagemap på en anden side.

Jeg har min Database som er sådan her ud.
-----------------------------------------------------------
ID  NAVN        LOKATION      HYPERLINK
1    Fyn blomster  Fyn      http://www.Fynblomster.dk
----------------------------------------------------------

Det jeg gerne vil have er at man via et imagemap at DK skal kunne klikke på FYN og så viser den alle de blomster handler der er findes på fyn..

Imagemappen er på en side for sig selv og udtrækket skal vises på en anden side.

Hvis i skal have mere informationer skal i bare sige til.. ;-)
Avatar billede whatever Nybegynder
29. november 2004 - 00:50 #1
På imagemappet laver du links til siden der viser informationerne. F.eks.:

show_info.php?area=Fyn
show_info.php?area=Jylland

I show_info.php henter du så dataen ud hvor LOKATION er lig med $_GET['area']. F.eks.

if (isset($_GET['area']) && $_GET['area']) {
    $res = mysql_query("SELECT navn, hyperlink FROM tabel WHERE lokation LIKE '".$_GET['area'."' ORDER BY navn");
    while (list($str_navn,$str_url) = mysql_fetch_row($res)) {
        echo("<p><b>Navn:</b> $str_navn");
        echo("<br /><b>Url:</b> $str_url</p>");
    }
Avatar billede whatever Nybegynder
29. november 2004 - 00:51 #2
Der er vist en fejl:

if (isset($_GET['area']) && $_GET['area']) {
    $res = mysql_query("SELECT navn, hyperlink FROM tabel WHERE lokation LIKE '".$_GET['area']."' ORDER BY navn");
    while (list($str_navn,$str_url) = mysql_fetch_row($res)) {
        echo("<p><b>Navn:</b> $str_navn");
        echo("<br /><b>Url:</b> $str_url</p>");
    }

Husk at indeksere feltet NAVN i din tabel.
Avatar billede -nexus- Nybegynder
02. december 2004 - 22:47 #3
1000 Tak det var lige det jeg havde brug for.. tak for det hurtige svar