Avatar billede henrik1975 Nybegynder
28. november 2004 - 17:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

access - forespørgsel med kriterie

Jeg har en formular, som vha. en forespørgsel skal finde alle poster i en tabel med en bestemt dato. Nu vil jeg gerne have at man kan taste datoen i formularen, og at forespørgslen derefter opdateres med den valgte dato som udvælgelseskriterie.

Hvordan kalder jeg forespørgslen med et sådant 'dynamisk' kriterie?

mvh. Henrik
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2004 - 17:18 #1
dato=request.querystring("felt")
SELECT * FROM tabel WHERE datofelt=#"& dato &"#
Noget á la dette?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2004 - 17:21 #2
Hovsa...
Glem mit indløg, det er til ASP.
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
28. november 2004 - 17:21 #3
Undskyld, jeg glemte at nævnte at jeg arbejder med databasen i access. Asp har jeg ingen problemer med at kode.
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
28. november 2004 - 17:22 #4
:-)
Avatar billede sjap Praktikant
28. november 2004 - 18:23 #5
Som kriterie i forespørgslen skriver du blot:

[forms].[Formnavn].[Feltnavnpåformularen]

"Formnavn" erstattes med navnet på din formular
"Feltnavnpåformularen" erstattes med det navn som du har givet feltet på formularen

Så laver du en hændelse til feltet "Feltnavnpåformularen" til efter opdatering-hændelsen hvor du blot skriver

Me.Requery
Avatar billede mugs Novice
28. november 2004 - 19:15 #6
Lidt mere elegant synes jeg. Indtast dette i forespørgslens kriteriefelt:

[Indtast dato:]

Når du nu kører din forespørgsel, vil du få en inprutboks hvori du skal indtaste din dato.
Avatar billede mugs Novice
28. november 2004 - 19:16 #7
inprutboks -> inputboks

Der må gerne grines derude ;o)
Avatar billede sjap Praktikant
28. november 2004 - 20:22 #8
:0)

Måske kan du tage patent på sådan en indretning. Jeg havde engang en studiekammerat, der godt kunne have brugt sådan en (og vi andre kunne have glæde af den, hvis den er lugttæt).
Avatar billede mugs Novice
28. november 2004 - 21:15 #9
sjap > Beklager, en sådan himstregims er ikke lugttæt :o)
Avatar billede skovge Novice
30. november 2004 - 04:45 #10
Indtast foelgende i kriteriefeltet under dato:
Like[Indtast dato eller * for alle datoer]&"*"