Avatar billede erleben Nybegynder
26. november 2004 - 20:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ændring af formular felt til en anden farve

Er der nogen der kan fortælle mig om man i en formular's skrivefelt kan ændre feltet til en anden bgfarve ind hvid, og hvis man kan  - hvordan. Håber der er nogen der kan hjælpe mig:-)Jeg vil kun ændre bggrundsfarven der hvor man kan indtaste oplysninger.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 20:27 #1
sådan her?

<input type="text" style="background-color:#03FF21">
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 20:28 #2
virker også med textarea's
Avatar billede erleben Nybegynder
26. november 2004 - 20:53 #3
Hej igen - det kan jeg ikke rigtig få til at virke. Jeg har godt nok noget php med i formularen - men det burde ikke betyde noget:

Koden til formularen er:
<form method=post action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
      <tr>
        <td><font size="+1" face="Trebuchet MS">Navn:</font></td>
        <td><font size="+1" face="Trebuchet MS">
          <input type="text" name="navn" size="35"  maxlength="35">
          <?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['navn'])) { echo "Du mangler at udfylde navn"; } ?>
          </font></td>
        <br>
      <tr>
        <td><font size="+1" face="Trebuchet MS">Email:</font></td>
        <td><font size="+1" face="Trebuchet MS">
          <input type="text" name="email" size="35" maxlength="35">
          <?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['email'])) { echo "Du mangler at udfylde email"; } ?>
          </font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><font size="+1" face="Trebuchet MS">Besked:</font></td>
        <td> <font size="-1" face="Trebuchet MS">
          <textarea name="besked" rows="7" cols="35"></textarea>
          <?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['besked'])) { echo "Du mangler at udfylde besked"; } ?>
          </font></td>
      </tr>
      <br>
      <tr>
        <td></td>
        <td><center>
            <input type="submit" name="s1" value="Send">
          </center></td>
      </tr>
    </form>
    <?php
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 20:59 #4
Hvis du bare sætter style="background-color:#03FF21" ind i dine input's skulle det da virke.. det gør det da her....

f.eks: <input type="text" name="email" size="35" maxlength="35" style="background-color:#03FF21">
Avatar billede montymus Nybegynder
26. november 2004 - 21:02 #5
<form action="Formular_fra_kunde.jsp" method="get">
<table width="745" border="0">
<tr>
<td>&nbsp;Indtast deres fornavn</td>
<td>&nbsp;<input style="background-color: transparent;" type="text" name="Fornavn" value="Fornavn" /></td>

sådan evt
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 21:04 #6
hvis man vil ændre baggrundsfarven fra hvid??? der bliver den jo bare transparent?
Avatar billede montymus Nybegynder
26. november 2004 - 21:08 #7
så skriv #FFFFFF
Avatar billede montymus Nybegynder
26. november 2004 - 21:09 #8
ups...

Find den farve du vil have og skriv den farve kode istedet for
Avatar billede montymus Nybegynder
26. november 2004 - 21:10 #9
her er lidt farver at vælge imellem..
http://www.html.dk/dokumentation/farver/
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 21:13 #10
var egentlig det samme jeg havde svaret lidt længere oppe: <input type="text" name="email" size="35" maxlength="35" style="background-color:#03FF21"> ...

hehe
Avatar billede montymus Nybegynder
26. november 2004 - 21:15 #11
sry så jeg slet ikke.. hehe

Skriv det som svar og få dine point... JEg skal ikke have dem.. Jeg skal lære at læse hehe
Avatar billede erleben Nybegynder
26. november 2004 - 21:16 #12
Hej  - jeg har fået det til at virke - jeg kopiere koden ind fra MCgoat, og ja så virkede det:-) så tak for hjælpen. Mcgoat du for poin, da du var først der. Nu skal jeg se om jeg kan hsuke hvordan.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 21:18 #13
hehe ok :)
Avatar billede erleben Nybegynder
26. november 2004 - 21:19 #14
Mcgoat hvis du vil have poin - kan du så ikke sende et svar til mig?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 21:19 #15
har jeg gjort :) men gør det da gerne igen
Avatar billede erleben Nybegynder
26. november 2004 - 21:20 #16
Du skulle gerne have fået dine poin:-)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. november 2004 - 21:21 #17
yep.. takker :)