Avatar billede peaceout Nybegynder
25. november 2004 - 22:32 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

effekt med cursor

Jeg faldt over en photograf, ved navn Michael Muller.
http://www.mullerphoto.com/

Nogen der har nogle ideer eller lige fremmet links.
Til hvordan jeg kan lave sådan effekt, som der er når man køre med musen (cursoren) ind over billedet, så vil et andet blive synligt.
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 22:36 #1
<ole>

Det er lavet i Macromedia Flash

/mvh
</bole>
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. november 2004 - 22:39 #2
Hvis du vil lave det i html, kan du bruge:
<style>
a {cursor: hand;}
</style>

Når du vil have den hånd over dine links..
Avatar billede basementjack Nybegynder
25. november 2004 - 22:40 #3
Hmmm.. Jeg læser måske spm forkert.. :) Beklager..
Avatar billede pyroman Nybegynder
25. november 2004 - 22:44 #4
Du skal bruge et mask layer, kan scriptes simples sådan her:

billede_foran.setMask(mask_mc);
this.onEnterFrame = function(){
  mask_mc._x = _xmouse;
  mask_mc._y = _ymouse;
}

hvor du fx har to billeder (mc'er): billede_foran og billedebagved og et mc, mask_mc, med noget grafik i som danner 'hullet' til billed_foran
Avatar billede peaceout Nybegynder
25. november 2004 - 23:00 #5
pyroman,
Jeg har lavet det som du har skrevet:

Har 3 layers.
- Mask (som er mask), som indeholder: mask_mc & det script.
- Billed1 (er masked), som indeholder: billed_foran.mc
- Billed2 (normal), som indeholder: billedbagved.mc

Når man køre med cursoren indover, forsvinder billedbagved.mc og billed_foran bliver synligt, men hvordan gør jeg så sådan at selve masken forbliver indenfor for den størrelse som alle billederne (eks. 200 px * 200 px)?
Avatar billede pyroman Nybegynder
25. november 2004 - 23:08 #6
Hmm - ja du kan også bare gør det på den statiske måde, mit lille script var lavet sådan at man senere ville kunne hente billederne dynamisk...

Men hvis du fortsætter med følgende opsætning, så slet det script du har nu og erstat med følgende:

mask_mc.startDrag(true,0,0,200,200);
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 23:19 #7
*LooOooL* måske, både basementjack og jeg troede, vi var i en helt anden kategori ... jeg gjorde i det mindste. Sorry, for det  ;D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. november 2004 - 01:08 #8
Nu kan man faktisk godt bruge CSS i flash, men uheldigvis så er så vidt jeg ved cursor:hand ikke understøttet.
Avatar billede peaceout Nybegynder
30. november 2004 - 13:09 #9
pyroman, du fortjener nogle point for dig svar, selvom jeg ikke fik lavet den effekt som jeg ønskede, men ved hjælp af dit kode, kan jeg begynde at lave på det.
Avatar billede pyroman Nybegynder
30. november 2004 - 17:10 #10
oki :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
30. november 2004 - 17:11 #11
hov - du behøver nok ikke give 200 point - lige i overkanten... - vi tager pointene meget seriøst her på exp ;)