Avatar billede cjannic Nybegynder
13. marts 2001 - 19:10 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Bekræftelsesformular

Er der nogen der kan hjælpe med at få en bekræftelsesside til at virke. Siden skal bruges i forbindelse med en tilmeldings-procedure til en ungdomsskole, hvor eleverne skal have mulighed for at gennemse deres nyligt indskrevne oplysninger - inden den sendes afsted. Vi modtager desværre mange \"tilmeldinger\" der ikke er skrevet færdige. Web-stedet er lavet i Frontpage, men FP\'s muligheder har jeg ikke kunnet få til at virke. Har mulighed for både ASP og cgi på serveren. Selve tilmeldingen findes på
http://www.ungdomsskolen.net/
Er der nogen der kan hjælpe med at få en bekræftelsesside til at virke. Siden skal bruges i forbindelse med en tilmeldings-procedure til en ungdomsskole, hvor eleverne skal have mulighed for at gennemse deres nyligt indskrevne oplysninger - inden den sendes afsted. Tilmeldingen findes på: http://www.ungdomsskolen.net/elektronisk_tilmeld/tilmelding4.htm.
Avatar billede netsrac Praktikant
13. marts 2001 - 20:12 #1
Jeg kan godt hjælpe med det, er der nogen mailkomponenter på serveren ? Hvilken webhotel udbyder har du ?
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. marts 2001 - 20:57 #2
Hvad mener du med mailkomponenter. M.h.t. webudbyderen - så er det scannet.
Umiddelbart vil jeg tro vi har mulighed for det hele ????? ( eller det meste ihvertfald ! )
Avatar billede netsrac Praktikant
13. marts 2001 - 21:06 #3
Okay jeg kan lave det så formen slet ikke bliver sendt hvis ikke at alle de nødvendige oplysninger er udfyldt ?
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. marts 2001 - 21:15 #4
Er der mulighed for at nogle informationer er vihgtigere end andre - se. f.eks. adressen i spørgsmålet ovenover. De med rødt markerede felter SKAL udfyldes - de andre kan udfyldes. Det ville være helt kanon - hvis vi kan undgå de halvfærdige / mangelfulde tilmeldinger.
Avatar billede netsrac Praktikant
13. marts 2001 - 21:17 #5
Jamen jeg kan da lave det så man ikke kan sende den før man har udfyldt alle felter som er markeret med rød skrift.
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. marts 2001 - 21:19 #6
Det ville være helt perfekt. Det ender med at jeg kan sove i nat !!!
Avatar billede netsrac Praktikant
13. marts 2001 - 21:35 #7
Hvis du gemmer dette i tilmelding4.asp, uploader den så skulle det virke :-)

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Haslev Kommunale Ungdomsskole Tilmelding til periode 4</title>
</head>

<body>
<% if request.querystring(\"action\") = \"send\" then
if trim(request.form(\"navn\")) = \"\" OR trim(request.form(\"cpr\")) = \"\" OR trim(request.form(\"adresse\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
elseif trim(request.form(\"postnr\")) = \"\" OR trim(request.form(\"by\")) = \"\" OR trim(request.form(\"telefonnummer\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
else

for each item in request.form
tmp = tmp & item & \": = \" & request.form(item)
next

Set msg = Server.CreateOBject( \"JMail.Message\" )

msg.Logging = True
msg.Silent = True
msg.From = \"tilmelding@ungdomsskolen.net\"
msg.FromName = \"Web tilmelding\"
msg.Charset = \"iso-8859-1\"

msg.AddRecipient \"tilmelding@ungdomsskolen.net\", \"Web tilmelding\"
msg.Subject = \"Tilmelding\"
msg.Body = tmp

if not msg.Send(\"mail.ungdomsskolen.net\" ) then
  Response.write \"<pre>\" & msg.log & \"</pre>\"
else
  Response.write \"Din tilmelding er sendt.\"
end if

Set msg = nothing

else %>
<p align=\"center\"><font size=\"4\" color=\"#0000FF\">Haslev Kommunale Ungdomsskole</font><br>
<font color=\"#FF0000\" size=\"4\">Tilmelding til periode 4 - April-juli 2001</font><br>
<font size=\"2\"><b>Felter med <font color=\"#FF0000\">rødt SKAL udfyldes</font>, for
at tilmeldingen er gyldig. De øvrige felter KAN udfyldes efter eget valg</b></font></p>
<form method=\"POST\" action=\"tilmelding4.asp?action=send\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">

  <div align=\"center\">
    <center>
    <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" width=\"858\">
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp1\"><font color=\"#FF0000\"><b>Navn</b></font>:</label><input type=\"text\" name=\"Navn\" size=\"67\" id=\"fp1\">&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><font color=\"#FF0000\"><b><label for=\"fp2\">CPR&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </label></b></font><input type=\"text\" name=\"CPR\" size=\"11\" id=\"fp2\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"437\" height=\"25\" colspan=\"3\"><label for=\"fp3\"><font color=\"#FF0000\"><b>Adresse:</b></font>
          </label><input type=\"text\" name=\"Adresse\" size=\"37\" id=\"fp3\"></td>
      </center>
      <td width=\"411\" height=\"25\" colspan=\"3\">
        <p align=\"left\">&nbsp;</td>
      <center>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp4\"><b>Område:</b> </label><input type=\"text\" name=\"Omraade\" size=\"28\" id=\"fp4\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp5\"><font color=\"#FF0000\"><b>Postnummer:</b></font>
          </label><input type=\"text\" name=\"Postnummer\" size=\"4\" id=\"fp5\">&nbsp; <label for=\"fp6\">&nbsp;
          <font color=\"#FF0000\"><b>By</b></font>: </label><input type=\"text\" name=\"By\" size=\"30\" id=\"fp6\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp7\"><font color=\"#FF0000\"><b>Telefon:
          (privat)</b></font> </label><!--webbot bot=\"Validation\"
          S-Data-Type=\"Integer\" S-Number-Separators=\"x\" --><input type=\"text\" name=\"Telefonnummer\" size=\"8\" id=\"fp7\">
          <b>Evt.Mobil: </b><!--webbot bot=\"Validation\" S-Data-Type=\"Integer\"
          S-Number-Separators=\"x\" --><input type=\"text\" name=\"Mobil\" size=\"8\" id=\"fp8\"><label for=\"fp9\"><b>Evt:
          E-mail</b>: </label><input type=\"text\" name=\"Email\" size=\"36\" value=\"    @\" id=\"fp9\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp10\"><font color=\"#FF0000\"><b>Vælg
          skole</b></font>: </label><select size=\"1\" name=\"Skole\" id=\"fp10\">
            <option>Sofiendalskolen</option>
            <option>Nordskovskolen</option>
            <option>Lysholm Skole</option>
            <option>Svalebækskolen</option>
            <option>Grøndalsskolen</option>
            <option>Gymnasiet</option>
            <option>Anden skole</option>
          </select> <font color=\"#FF0000\"><b><label for=\"fp11\">Vælg klasse:</label></b></font><label for=\"fp11\">
          </label><select size=\"1\" name=\"Klasse\" id=\"fp11\">
            <option>7. A</option>
            <option>7. B</option>
            <option>8. A</option>
            <option>8 .B</option>
            <option>8. C</option>
            <option>9. A</option>
            <option>9. B</option>
            <option>9. C</option>
            <option>9. D</option>
            <option>10. A</option>
            <option>10. B</option>
            <option>1. G</option>
            <option>2. G</option>
            <option>3. G</option>
            <option>anden klasse</option>
          </select>&nbsp; <font color=\"#FF0000\"><b><label for=\"fp12\">Antal år i
          ungdomsskolen:</label><select size=\"1\" name=\"antal_aar\" id=\"fp12\">
            <option>1 år</option>
            <option>2 år</option>
            <option>3 år</option>
            <option>4 år</option>
            <option>5 år</option>
          </select></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"18\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"18\"><b>Jeg vil gerne tilmeldes:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <font color=\"#0000FF\"><b>Klub:</b></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<label for=\"fp33\">Ingen
          klub </label><input type=\"checkbox\" name=\"Ingen_klub\" value=\"valgt\" id=\"fp33\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <label for=\"fp32\">Ungdomsklub</label><input type=\"checkbox\" name=\"Ungdomsklub\" value=\"valgt\" id=\"fp32\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <label for=\"fp31\">Seniorklub </label><input type=\"checkbox\" name=\"Seniorklub\" value=\"valgt\" id=\"fp31\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"158\" height=\"1\"></td>
        <td width=\"690\" height=\"1\" colspan=\"5\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"158\" height=\"1\"><b><font color=\"#0000FF\">Undervisning /
          hold:&nbsp;</font></b></td>
        <td width=\"690\" height=\"1\" colspan=\"5\">&nbsp;&nbsp; <b>Klik på rullelisten for
          hver enkelt dag og vælg hold......</b>&nbsp; <a href=\"../no_doubt/oversigt.htm\" target=\"_blank\">Klik
          her for oversigt......</a></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"158\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp27\"><br>
          Mandag:<br>
          <select size=\"5\" name=\"mandag\" id=\"fp34\">
            <option>Ingen</option>
            <option>knallertundervisning</option>
            <option>Specialundervisning</option>
            <option>lektiehjælp</option>
            <option>Ungdomsbands</option>
            <option>Færdselskursus</option>
            <option>Go-kart</option>
          </select> &nbsp;
          </label></b></td>
        <td width=\"148\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp27\">Tirsdag:&nbsp;<br>
          </label><select size=\"5\" name=\"Tirsdag\" id=\"fp27\">
            <option>Ingen</option>
            <option>Knallert - kørsel</option>
            <option>Ungdomsbands</option>
            <option>Karlekammeret</option>
            <option>Ung Mad</option>
          </select></b></td>
        <td width=\"172\" colspan=\"2\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp28\">Onsdag:&nbsp;<br>
          </label><select size=\"5\" name=\"Onsdag\" id=\"fp28\">
            <option>Ingen</option>
            <option>Rulleskøjtehockey</option>
            <option>Ungdomsbands</option>
          </select></b></td>
        <td width=\"111\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp29\">Torsdag:&nbsp;<br>
          </label><select size=\"5\" name=\"Torsdag\" id=\"fp29\">
            <option>Ingen</option>
          </select></b></td>
        <td width=\"247\" height=\"1\" align=\"center\">
          <p align=\"center\"><b><label for=\"fp30\">Weekend/andet:&nbsp;</label><select size=\"5\" name=\"Weekend\" id=\"fp30\">
            <option>Ingen</option>
            <option>Blomsterbinding-påsketing</option>
            <option>Blomsterbinding - sommersjov</option>
            <option>Engelsk - inden eksamen !</option>
            <option>Vandhunde</option>
            <option>Paintball</option>
            <option>Rapelling</option>
          </select></b></p>
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"21\">
          <p align=\"center\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"21\">
          <p align=\"center\"><b><label for=\"fp21\">Hvis du har en kort besked, så
          skriv den her:</label></b><textarea rows=\"2\" name=\"Kort_besked\" cols=\"82\" id=\"fp21\"></textarea></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"21\">
          <p align=\"center\"><label for=\"fp22\"><b><font color=\"#FF0000\">Dato:</font></b>
          </label><select size=\"1\" name=\"Dato\" id=\"fp22\">
            <option>Vælg her</option>
            <option>1</option>
            <option>2</option>
            <option>3</option>
            <option>4</option>
            <option>5</option>
            <option>6</option>
            <option>7</option>
            <option>8</option>
            <option>9</option>
            <option>10</option>
            <option>11</option>
            <option>12</option>
            <option>13</option>
            <option>14</option>
            <option>15</option>
            <option>16</option>
            <option>17</option>
            <option>18</option>
            <option>19</option>
            <option>20</option>
            <option>21</option>
            <option>22</option>
            <option>23</option>
            <option>24</option>
            <option>25</option>
            <option>26</option>
            <option>27</option>
            <option>28</option>
            <option>29</option>
            <option>30</option>
            <option>31</option>
          </select>&nbsp; <label for=\"fp23\"><font color=\"#FF0000\"><b>Måned</b></font>:
          </label><select size=\"1\" name=\"Maaned\" id=\"fp23\">
            <option>Vælg her</option>
            <option>januar</option>
            <option>februar</option>
            <option>marts</option>
            <option>april</option>
            <option>maj</option>
            <option>juni</option>
            <option>juli</option>
            <option>august</option>
            <option>september</option>
            <option>oktober</option>
            <option>november</option>
            <option>december</option>
          </select></td>
      </tr>
    </table>
    </center>
  </div>
  <p align=\"center\"><font color=\"#FF0000\"><b>Husk at kigge din tilmelding
  igennem inden du sender den......<br>
  Klik én gang - det varer lidt inden din tilmelding går igennem</b></font><br>
  <input type=\"submit\" value=\"Send tilmelding\" name=\"send \"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"B2\"></p>
</form>
<p align=\"center\">&nbsp;</p>

</body>

</html>
<%end if%>
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 08:41 #8
Efter en dejlig nattesøvn, har jeg nu fået up-loaded filen. desværre kommer et par fejlmeddelser jeg ikke helt kan gennemskue.....
Ved aktivering af filen, vises:

Microsoft VBScript compilation error \'800a03f6\'

Expected \'End\'

/elektronisk_tilmeld/tilmelding42.asp, line 43

else
^
Filen findes på: http://www.ungdomsskolen.net/elektronisk_tilmeld/tilmelding42.asp

Når jeg kigger koden igennem, fortekommer det mig at eventuelle ændringer / tilføjelseser blot kan indføres ved f.eks. at tilføje f.eks

<option>nyskole</option>

i den relevante \"gruppe\".

Og kan der rettes normalt i f.eks. hyperlinks

Jeg skal lige tilføje, at filen er importeret i Frontpage, og herefter udgivet..

Ser frem til svaret......
Avatar billede luttichau Nybegynder
14. marts 2001 - 11:04 #9
Man kunne også lave det med et javascript, som hurtigt kunne guide brugeren igennem og er knap så om stændigt..
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 11:34 #10
Ikke forstået.........
Avatar billede luttichau Nybegynder
14. marts 2001 - 11:37 #11
well.. noget i stil med..
http://www.mise.edu/mise/center_apply_form.html

Prøv at lade være med at skrive noget men bare tryk send.. så forstår du konceptet.
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 11:52 #12
Det ser MEGET spændende ud. Hvordan får jeg fingrene i dette javascript.
Avatar billede luttichau Nybegynder
14. marts 2001 - 12:04 #13
højre klikker og vælger view source.. men det passer jo ikke lige præcis på dine forms..

Men det er i hvert fald den metode jeg bruger til at validere forms.. lidt mere elegant synes jeg :)
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 12:16 #14
Set msg = nothing

else %>

mellem disse 2 linier indsætter du end if sådan her:

Set msg = nothing
end if
else %>

Lige en kommentar til validering med javascript, hvis eleverne gør det fordi de synes at det er sjovt at sende tomme mails kan javascript ikke forhindre det, da man bare kan slå javascript fra i browseren.
Avatar billede luttichau Nybegynder
14. marts 2001 - 12:46 #15
Jah det er problemet med javascript.. men du kan bare tjekke om javascript er slået fra.. desuden er problemet vist ikke at eleverne prøver at sabotere systemet men nærmere at de ikke udfylder korrekt.
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 14:36 #16
Til netscrac:

Der manglede ganske rigtigt en \"if-sætning\" i ovenstående. Formularen kommer ganske fint frem nu.
Problemet er nu fremskomsten af bekfæftelsessiden. Den bliver ikke fundet....?
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 15:12 #17
Det er fordi du har kaldt den tilmelding42.asp, ret linien:

<form method=\"POST\" action=\"tilmelding4.asp?action=send\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">

til:

<form method=\"POST\" action=\"tilmelding42.asp?action=send\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">

Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 15:39 #18
Til netsrac....

Nu virker det ihvertfald. Desværre kommer fejlmeldingen \"Udfyld alle felter med rødt\" - selvom alle med rødt markedere felter er udfyldt.
Endda selvom ALLE felter er udfyldt
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 15:56 #19
Disse linier skal udskiftes:

if trim(request.form(\"navn\")) = \"\" OR trim(request.form(\"cpr\")) = \"\" OR trim(request.form(\"adresse\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
elseif trim(request.form(\"postnr\")) = \"\" OR trim(request.form(\"by\")) = \"\" OR trim(request.form(\"telefonnummer\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
else

med:

if trim(request.form(\"navn\")) = \"\" OR trim(request.form(\"cpr\")) = \"\" OR trim(request.form(\"adresse\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
elseif trim(request.form(\"postnummer\")) = \"\" OR trim(request.form(\"by\")) = \"\" OR trim(request.form(\"telefonnummer\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
else

Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 16:22 #20
Nu laver den noget andet sjov med mig. Fejl i linie 13 ????? Skal koden stå nøjagtigt ( m.h.t. linieskift  etc.) - som i ovenstående svar ?
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:27 #21
Nej den skal ikke stå nøjagtig som ovenfor, da eksperten selv laver linieskift, så den skal bare kopieres direkte ind i frontpage
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 16:28 #22
Hvad er der så galt  ??????
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:29 #23
Nej den skal ikke kopieres direkte i frontpage!
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 16:30 #24
Tag koden ovenfor, marker den, kopier den ind i Notesblok og kopier den derfra over i frontpage.
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 16:47 #25
Nu virker tilmelding - med røde felter o.s.v. Det er bare så godt.......

M.h.t. formateringen af den sendte e-mail så ser den ud som nedenstående:

antal_aar: = 5 årWeekend: = VandhundeNavn: = Clausjannic LabuzBy: = lskdfjlksdflskflsdlkKlasse: = anden klasseCPR: = 111111-1111Adresse: = jdgfkjdfkjdhgkdfkg 7Omraade: = Mobil: = Onsdag: = IngenPostnummer: = 4444send : = Send tilmeldingTelefonnummer: = 45454545Skole: = Anden skoleTirsdag: = IngenKort_besked: = Maaned: = martsEmail: =    @Ingen_klub: = valgtTorsdag: = Ingenmandag: = IngenDato: = 14

En noget blandet landhandel - er der mulighed for at ændre dette ??????
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 17:17 #26
Ja selvfølgelig :-)

Udskift:

for each item in request.form
tmp = tmp & item & \": = \" & request.form(item)
next

med

for each item in request.form
tmp = tmp & item & \": = \" & request.form(item) & vbcrlf
next
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. marts 2001 - 20:20 #27
I et anfald af ekstrem træthed, har jeg fået lavet \"ged\" i et eller andet. Jeg må starte forfra imorgen med at få rettet scriptet ud fra ovenstående.
Jeg tror jeg i min befippelse tidligere på dagen overså om der kom en side op på skærmen med de resultater eleverne har indtastet. Altså en side inden den endelige bekræftelse på at tilmeldingen er sendt.

Glæder mig til at gøre dette færdig i morgen......
Avatar billede netsrac Praktikant
14. marts 2001 - 20:25 #28
Den laver ikke en side med endelig bekræftigelse inden mailen bliver sendt, da jeg troede det var nok at tvinge dem til at udfylde alle felter, men kan da godt lave det så de skal bekræfte deres informationer inden det hele bliver sendt.
Avatar billede cjannic Nybegynder
15. marts 2001 - 11:10 #29
Det ville være HELT perfekt
Avatar billede cjannic Nybegynder
15. marts 2001 - 13:02 #30
Jeg har nu endelig fået det hele til at virke igen. Guderne må vide hvad jeg fik lavet ?

Den sendte e-mail ser nu sådan ud:

antal_aar: = 1 år
Weekend: = Paintball
Navn: = clausjannic
By: = Fakse Ladeplads
Klasse: = anden klasse
CPR: = 1111111
Adresse: = hffjfjf 15
Omraade: =
Mobil: =
Onsdag: = Rulleskøjtehockey
Postnummer: = 4654
send : = Send tilmelding
Telefonnummer: = 22222222
Skole: = Anden skole
Tirsdag: = Ung Mad
Kort_besked: = Dette er en prøve
Maaned: = marts
Email: =  al@fhksfksdj.dk
mandag: = Specialundervisning
Torsdag: = Ingen
Dato: = 15

Er der mulighed for at sortere dem som f.eks rækkefølgen i selve formularen.
Dette også gerne på \"gennemsyns-side\"

Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2001 - 13:06 #31
Så skulle den være der med det hele :-)

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Haslev Kommunale Ungdomsskole Tilmelding til periode 4</title>
</head>

<body>
<% if request.querystring(\"action\") = \"send\" then

if trim(request.form(\"navn\")) = \"\" OR trim(request.form(\"cpr\")) = \"\" OR trim(request.form(\"adresse\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
elseif trim(request.form(\"postnummer\")) = \"\" OR trim(request.form(\"by\")) = \"\" OR trim(request.form(\"telefonnummer\")) = \"\" then
response.write(\"Alle felter med rød skal udfyldes, tryk tilbage i din browser\")
else
response.write(\"Bekræft venligts de indtastede data\")
response.write(\"<FORM ACTION=\'tilmelding42.asp?action=send2\' METHOD=\'post\'>\")
for each item in request.form
response.write(\"<INPUT TYPE=\'hidden\' NAME=\'\" & item & \"\' VALUE=\'\" & request.form(item) & \"\'>\")
response.write(item & \": = \" & request.form(item) & \"<BR>\")
next
response.write(\"<INPUT TYPE=\'submit\' VALUE=\'OK\'></FORM>\")
end if

elseif request.querystring(\"action\") = \"send2\" then

for each item in request.form
tmp = tmp & item & \": = \" & request.form(item) & vbcrlf
next
Set msg = Server.CreateOBject( \"JMail.Message\" )

msg.Logging = True
msg.Silent = True
msg.From = \"tilmelding@ungdomsskolen.net\"
msg.FromName = \"Web tilmelding\"
msg.Charset = \"iso-8859-1\"

msg.AddRecipient \"tilmelding@ungdomsskolen.net\", \"Web tilmelding\"
msg.Subject = \"Tilmelding\"
msg.Body = tmp

if not msg.Send(\"mail.ungdomsskolen.net\" ) then
  Response.write \"<pre>\" & msg.log & \"</pre>\"
else
  Response.write \"Din tilmelding er sendt.\"
end if

Set msg = nothing

else %>
<p align=\"center\"><font size=\"4\" color=\"#0000FF\">Haslev Kommunale Ungdomsskole</font><br>
<font color=\"#FF0000\" size=\"4\">Tilmelding til periode 4 - April-juli 2001</font><br>
<font size=\"2\"><b>Felter med <font color=\"#FF0000\">rødt SKAL udfyldes</font>, for
at tilmeldingen er gyldig. De øvrige felter KAN udfyldes efter eget valg</b></font></p>
<form method=\"POST\" action=\"tilmelding42.asp?action=send\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">

  <div align=\"center\">
    <center>
    <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" width=\"858\">
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp1\"><font color=\"#FF0000\"><b>Navn</b></font>:</label><input type=\"text\" name=\"Navn\" size=\"67\" id=\"fp1\">&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><font color=\"#FF0000\"><b><label for=\"fp2\">CPR&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          </label></b></font><input type=\"text\" name=\"CPR\" size=\"11\" id=\"fp2\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"437\" height=\"25\" colspan=\"3\"><label for=\"fp3\"><font color=\"#FF0000\"><b>Adresse:</b></font>
          </label><input type=\"text\" name=\"Adresse\" size=\"37\" id=\"fp3\"></td>
      </center>
      <td width=\"411\" height=\"25\" colspan=\"3\">
        <p align=\"left\">&nbsp;</td>
      <center>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp4\"><b>Område:</b> </label><input type=\"text\" name=\"Omraade\" size=\"28\" id=\"fp4\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp5\"><font color=\"#FF0000\"><b>Postnummer:</b></font>
          </label><input type=\"text\" name=\"Postnummer\" size=\"4\" id=\"fp5\">&nbsp; <label for=\"fp6\">&nbsp;
          <font color=\"#FF0000\"><b>By</b></font>: </label><input type=\"text\" name=\"By\" size=\"30\" id=\"fp6\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp7\"><font color=\"#FF0000\"><b>Telefon:
          (privat)</b></font> </label><!--webbot bot=\"Validation\"
          S-Data-Type=\"Integer\" S-Number-Separators=\"x\" --><input type=\"text\" name=\"Telefonnummer\" size=\"8\" id=\"fp7\">
          <b>Evt.Mobil: </b><!--webbot bot=\"Validation\" S-Data-Type=\"Integer\"
          S-Number-Separators=\"x\" --><input type=\"text\" name=\"Mobil\" size=\"8\" id=\"fp8\"><label for=\"fp9\"><b>Evt:
          E-mail</b>: </label><input type=\"text\" name=\"Email\" size=\"36\" value=\"    @\" id=\"fp9\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"25\"><label for=\"fp10\"><font color=\"#FF0000\"><b>Vælg
          skole</b></font>: </label><select size=\"1\" name=\"Skole\" id=\"fp10\">
            <option>Sofiendalskolen</option>
            <option>Nordskovskolen</option>
            <option>Lysholm Skole</option>
            <option>Svalebækskolen</option>
            <option>Grøndalsskolen</option>
            <option>Gymnasiet</option>
            <option>Anden skole</option>
          </select> <font color=\"#FF0000\"><b><label for=\"fp11\">Vælg klasse:</label></b></font><label for=\"fp11\">
          </label><select size=\"1\" name=\"Klasse\" id=\"fp11\">
            <option>7. A</option>
            <option>7. B</option>
            <option>8. A</option>
            <option>8 .B</option>
            <option>8. C</option>
            <option>9. A</option>
            <option>9. B</option>
            <option>9. C</option>
            <option>9. D</option>
            <option>10. A</option>
            <option>10. B</option>
            <option>1. G</option>
            <option>2. G</option>
            <option>3. G</option>
            <option>anden klasse</option>
          </select>&nbsp; <font color=\"#FF0000\"><b><label for=\"fp12\">Antal år i
          ungdomsskolen:</label><select size=\"1\" name=\"antal_aar\" id=\"fp12\">
            <option>1 år</option>
            <option>2 år</option>
            <option>3 år</option>
            <option>4 år</option>
            <option>5 år</option>
          </select></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"18\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"18\"><b>Jeg vil gerne tilmeldes:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <font color=\"#0000FF\"><b>Klub:</b></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<label for=\"fp33\">Ingen
          klub </label><input type=\"checkbox\" name=\"Ingen_klub\" value=\"valgt\" id=\"fp33\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <label for=\"fp32\">Ungdomsklub</label><input type=\"checkbox\" name=\"Ungdomsklub\" value=\"valgt\" id=\"fp32\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <label for=\"fp31\">Seniorklub </label><input type=\"checkbox\" name=\"Seniorklub\" value=\"valgt\" id=\"fp31\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"158\" height=\"1\"></td>
        <td width=\"690\" height=\"1\" colspan=\"5\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"158\" height=\"1\"><b><font color=\"#0000FF\">Undervisning /
          hold:&nbsp;</font></b></td>
        <td width=\"690\" height=\"1\" colspan=\"5\">&nbsp;&nbsp; <b>Klik på rullelisten for
          hver enkelt dag og vælg hold......</b>&nbsp; <a href=\"../no_doubt/oversigt.htm\" target=\"_blank\">Klik
          her for oversigt......</a></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"158\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp27\"><br>
          Mandag:<br>
          <select size=\"5\" name=\"mandag\" id=\"fp34\">
            <option>Ingen</option>
            <option>knallertundervisning</option>
            <option>Specialundervisning</option>
            <option>lektiehjælp</option>
            <option>Ungdomsbands</option>
            <option>Færdselskursus</option>
            <option>Go-kart</option>
          </select> &nbsp;
          </label></b></td>
        <td width=\"148\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp27\">Tirsdag:&nbsp;<br>
          </label><select size=\"5\" name=\"Tirsdag\" id=\"fp27\">
            <option>Ingen</option>
            <option>Knallert - kørsel</option>
            <option>Ungdomsbands</option>
            <option>Karlekammeret</option>
            <option>Ung Mad</option>
          </select></b></td>
        <td width=\"172\" colspan=\"2\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp28\">Onsdag:&nbsp;<br>
          </label><select size=\"5\" name=\"Onsdag\" id=\"fp28\">
            <option>Ingen</option>
            <option>Rulleskøjtehockey</option>
            <option>Ungdomsbands</option>
          </select></b></td>
        <td width=\"111\" height=\"1\" align=\"center\"><b><label for=\"fp29\">Torsdag:&nbsp;<br>
          </label><select size=\"5\" name=\"Torsdag\" id=\"fp29\">
            <option>Ingen</option>
          </select></b></td>
        <td width=\"247\" height=\"1\" align=\"center\">
          <p align=\"center\"><b><label for=\"fp30\">Weekend/andet:&nbsp;</label><select size=\"5\" name=\"Weekend\" id=\"fp30\">
            <option>Ingen</option>
            <option>Blomsterbinding-påsketing</option>
            <option>Blomsterbinding - sommersjov</option>
            <option>Engelsk - inden eksamen !</option>
            <option>Vandhunde</option>
            <option>Paintball</option>
            <option>Rapelling</option>
          </select></b></p>
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"21\">
          <p align=\"center\"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"21\">
          <p align=\"center\"><b><label for=\"fp21\">Hvis du har en kort besked, så
          skriv den her:</label></b><textarea rows=\"2\" name=\"Kort_besked\" cols=\"82\" id=\"fp21\"></textarea></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"852\" colspan=\"6\" height=\"21\">
          <p align=\"center\"><label for=\"fp22\"><b><font color=\"#FF0000\">Dato:</font></b>
          </label><select size=\"1\" name=\"Dato\" id=\"fp22\">
            <option>Vælg her</option>
            <option>1</option>
            <option>2</option>
            <option>3</option>
            <option>4</option>
            <option>5</option>
            <option>6</option>
            <option>7</option>
            <option>8</option>
            <option>9</option>
            <option>10</option>
            <option>11</option>
            <option>12</option>
            <option>13</option>
            <option>14</option>
            <option>15</option>
            <option>16</option>
            <option>17</option>
            <option>18</option>
            <option>19</option>
            <option>20</option>
            <option>21</option>
            <option>22</option>
            <option>23</option>
            <option>24</option>
            <option>25</option>
            <option>26</option>
            <option>27</option>
            <option>28</option>
            <option>29</option>
            <option>30</option>
            <option>31</option>
          </select>&nbsp; <label for=\"fp23\"><font color=\"#FF0000\"><b>Måned</b></font>:
          </label><select size=\"1\" name=\"Maaned\" id=\"fp23\">
            <option>Vælg her</option>
            <option>januar</option>
            <option>februar</option>
            <option>marts</option>
            <option>april</option>
            <option>maj</option>
            <option>juni</option>
            <option>juli</option>
            <option>august</option>
            <option>september</option>
            <option>oktober</option>
            <option>november</option>
            <option>december</option>
          </select></td>
      </tr>
    </table>
    </center>
  </div>
  <p align=\"center\"><font color=\"#FF0000\"><b>Husk at kigge din tilmelding
  igennem inden du sender den......<br>
  Klik én gang - det varer lidt inden din tilmelding går igennem</b></font><br>
  <input type=\"submit\" value=\"Send tilmelding\" name=\"send \"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"B2\"></p>
</form>
<p align=\"center\">&nbsp;</p>

</body>

</html>
<%end if%>
Avatar billede netsrac Praktikant
15. marts 2001 - 13:19 #32
Man kan ikke umiddelbart sortere i rækkefølgen på felterne da dette afgøres af browseren.
Avatar billede cjannic Nybegynder
20. marts 2001 - 20:54 #33
Dette er tilsyneladende så langt jeg kommer. Meget flot respons fra netsrac. Tak for det. Man har næsten selv fået \"mod\" på ASP-programmering.
Avatar billede netsrac Praktikant
20. marts 2001 - 20:57 #34
Så lidt :-)