Avatar billede slumtiger Nybegynder
24. november 2004 - 11:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XML parsing error

Hvad er der egentlig galt med denne syntaks?
Mozilla giver mig denne fejl:
XML Parsing Error: junk after document element
Location: file:///C:/error.xml
Line Number 8, Column 1:

<erroritem>
  <error number="1">
    <errorkode>0</errorkode>
    <errordescription>Der kunne ikke udskrives til KolliPrn</errordescription>
    <errorlevel>1</errorlevel>
  </error>
</erroritem>
<erroritem>
  <error number="2">
    <errorkode>0</errorkode>
    <errordescription>Der kunne ikke udskrives til KolliPrn</errordescription>
    <errorlevel>1</errorlevel>
  </error>
</erroritem>
<erroritem>
  <error number="3">
    <errorkode>0</errorkode>
    <errordescription>Der kunne ikke udskrives til KolliPrn</errordescription>
    <errorlevel>1</errorlevel>
  </error>
</erroritem>
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 11:31 #1
Har du dine erroritem-elementer liggende i et element (f.eks. erroritems)?
Avatar billede slumtiger Nybegynder
24. november 2004 - 11:37 #2
Nej, indholdet af filen ser ud nøjagtig som du ser. Men jeg vil da lige prøve om det er det... øjeblik.
Avatar billede slumtiger Nybegynder
24. november 2004 - 11:38 #3
Det var da det. Læg et svar.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 11:46 #4
Her er et svar :)

I XML må der kun være et rodelement (document element), som alle andre elementer skal være nested indeni.
Desuden skal der også være en <?xml version="xx"?> (den skal stå allerførst i dokumentet), hvor xx er et versionsnummer. I denne kan man også skrive en encoding attribut, hvor man angiver det anvendte tegnsæt.
Avatar billede slumtiger Nybegynder
24. november 2004 - 12:49 #5
OK, tak skal du have. Gælder det også, når det ikke er til www, men bare er et 'dokument'
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 12:51 #6
Jeps. Det gælder altid. Det er en del af specifikationen. Du kan læse mere om XML på

http://w3.org/XML/
Avatar billede slumtiger Nybegynder
24. november 2004 - 12:52 #7
Hvorfor s.... kan jeg ikke acceptere.
Jeg skal også reloade hele tiden, for at siden vises korrekt.
Bruger Mozilla.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 13:07 #8
Det med reload i Mozilla (Firefox) er et gammelt problem, og det er ganske tvivlsomt, om det overhovedet er eksperten.dk's skyld (der er blevet oprettet en bug report om det selvsamme problem på mozilla.org).
Hvorfor du ikke kan acceptere, kan jeg desværre ikke hjælpe med...
Avatar billede slumtiger Nybegynder
24. november 2004 - 17:05 #9
Ahh, jeg skulle bare lige markere dig, så var den der.
Mht. reload, så er eksperten, det eneste sted jeg har oplevet det. Men jeg kan leve med det, det positive opvejer, trods alt, det negative.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 17:08 #10
Jeps, det synes jeg bestemt også! Forresten kan du istedet for at reloade siden bare ændre skriftstørrelsen et hak op og ned (eller omvendt). Det går lidt hurtigere, og det virker ligeså godt som reload. :)