Avatar billede c_s_p Nybegynder
22. november 2004 - 20:58 Der er 6 kommentarer

Netværksbro

Hej jeg har et problem med en netværksbro i win xp.

Jeg har ikke altid oprettet forvindelse via en sådanne bro, men win xp har pludselig oprettet denne. Jeg har fjernet broen med det resultat, at mit internet ikke længere virker, og at mit netkorts fysiske adresse bare er 00-00-00-00-00. Hvad kan problemet være?

På forhånd tak
Avatar billede netjay Nybegynder
22. november 2004 - 21:07 #1
Prøv at gen-installere driveren til kortet.
Avatar billede dan_n Nybegynder
22. november 2004 - 21:15 #2
Hvis du har bredbånd uden fast ip, kan du gøre følgende:
kontrolpanel > Netværksforbindelser

Vælg egenskaber ved "Internet protokol (tcp /ip)"

I dialog boxen vælger du "hent automatisk en ip-adresse" samt "hent automatisk en DNS-server adresse"
Avatar billede c_s_p Nybegynder
23. november 2004 - 08:24 #3
Til: dan n. Denne indstilling er allerede aktiveret.

Til: netjay: Jeg præver lige at geninstallere driverne.
Avatar billede _hj_ Nybegynder
05. december 2004 - 16:14 #4
Man kan definere MAC addressen på netkortet via Windows, hvis driveren til netkortet tillader det.
Gå under Enhedshåndering => Netværkskort => egenskaber for netværkskortet => Avanceret => 'Lokal administreret addresse'. Lokal adm addresse kommer an på driveren til netkortet, men derunder har du mulighed for at definere din egen MAC addresse.
Jeg tror, at løsningen ville være at afinstallere netkortet under Enhedshånderingen
Avatar billede _hj_ Nybegynder
12. december 2004 - 16:35 #5
Fik du løst problemet ?
Avatar billede c_s_p Nybegynder
13. december 2004 - 13:05 #6
Nej problemet eksisterer desværre stadigvæk, og jeg har efterhånden indset at jeg må leve med det, indtil jeg får formateret min computer.