Avatar billede poppesen Nybegynder
22. november 2004 - 14:13 Der er 4 kommentarer

Pund eller Euro i England

Jeg ved selvfølge at man kan betale med Pund i England, men er de ellers gået over til Euro
Avatar billede overchord Nybegynder
22. november 2004 - 14:20 #1
Nej ikke specielt. Nogle steder i London vil de muligvis tage imod dem - men du skal ikke regne med generelt at kunne betale med Euro.
Paa mange restaurent faar du beloebet i pund og euro for sammenligning, men hvis du betaler kontant er det stadig pund. Modtsanden mod Euro er rimeligt kraftig herovre.
Avatar billede poppesen Nybegynder
22. november 2004 - 14:24 #2
Mange tak skal du ha!!!
Avatar billede overchord Nybegynder
22. november 2004 - 14:26 #3
det var saa lidt da :-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2004 - 14:43 #4
<ole>

Det er formodentlig lettere at få Pia Kjærsgaard gift med en imam, end at få britter til at opgive et af deres 'systemer'  ;o)

Jeg er så gammel, at jeg kan huske, deres gamle møntsystem - hvor intet var deleligt med 10 eller 100. Det var et helvede, når vi i havde regning i folkeskolen og skulle regne engelske priser ud!
Det tog en krig at få dem til at ændre deres møntfod - og de roder jo stadig rundt med fod og tommer ... så Euro har sikkert langt igen  ;o)

/mvh
</bole>