Avatar billede siredward Nybegynder
22. november 2004 - 13:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Send HTML emails til en liste af subscribere

Ja titlen afslører næsten alt.

Jeg ville bare høre om nogen ved hvordan det kan gøres. Mine medlemmer er gemt i en MySQL database. Jeg kan allerede sende til dem i alm. text mails, men det ser lidt mere prof ud med HTML.

Mvh:
Lauge S Jepsen
Avatar billede prec Nybegynder
22. november 2004 - 13:49 #1
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2004 - 13:50 #2
<ole>

Mange har sat deres mail-klient til kun at modtage RTF - og så ser en HTML-kode i en e-mail vildt amatøragtigt ud. Du skal nok tilbyde dine brugere at vælge mellem de to former ... og oprette et ekstra felt til denne info i din DB-tabel  ;o)

Ellers er det rimelig nemt. 'Teksten' skal naturligvis være en streng, der indeholder HTML'en - og så skal du sætte en anden ContentType:
  Content-Type: text/html; charset=iso-8859-15
i stedet for 'text/plain'.

/mvh
</bole>
Avatar billede prec Nybegynder
22. november 2004 - 13:50 #3
mail($to, $subject, $message, $headers);
Avatar billede siredward Nybegynder
22. november 2004 - 23:56 #4
Jeg fandt et script der virkede på nettet, men tak for hjælpen ellers.

Mvh Lauge