Avatar billede miadk Nybegynder
13. marts 2001 - 12:43 Der er 32 kommentarer

Kildekode

Hej hvad skal jeg gøre for at beskytte min kildekode
Avatar billede htx98i17 Professor
13. marts 2001 - 12:45 #1
Det kan du ikke 100% :o)
Avatar billede jumper Nybegynder
13. marts 2001 - 12:45 #2
Lad være med at lægge det på nettet.

/Thor
Avatar billede drean Nybegynder
13. marts 2001 - 12:45 #3
Du kan ikke rigtig beskytte den html/javascript kode.
Avatar billede htx98i17 Professor
13. marts 2001 - 12:45 #4
Jumper --> LOL
Avatar billede blood Nybegynder
13. marts 2001 - 12:46 #5
Du kan ikke gøre noget! En bruger vil altid kunde se din kilde kode
Jeg ved godt at man kan flerne højer klik men så kan man jo altid gå op i \"Vis >> Kilde\" eller \"Shift + F10\"
Men i bund og grund vil man ALTID kunde se kildekoden
Avatar billede kjdk Nybegynder
13. marts 2001 - 12:51 #6
Det vare ikke så godt men jeg siger tak for hjælpen
Avatar billede htx98i17 Professor
13. marts 2001 - 12:53 #7
miadk = kjdk ?

eller hvordan hænger det sammen?
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 12:55 #8
Du kan downloade scriptet her:
(det virker både i Netscape og Explorer!)

http://www.viewsource.dk/pop.asp?ID=20&Cat=js

Avatar billede blood Nybegynder
13. marts 2001 - 12:56 #9
sorbis >> Det beskytter jo ikke hans kildekode
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. marts 2001 - 13:00 #10
<script language=\"JavaScript1.2\">
if (document.all)
document.body.onmousedown=new Function(\"if (event.button==2||event.button==3)alert(\'Tryk på OK\')\")
</script>
/WebmasterDK
Avatar billede parazite Nybegynder
13. marts 2001 - 13:02 #11
htx98i17 : Det ser zq godt nok en kende sært ud det der.

miadk og kjdk : Må vi få en lille forklaring?
Avatar billede blood Nybegynder
13. marts 2001 - 13:02 #12
webmasterdk >>
Det beskytter heller ikke kildekoden

Avatar billede tmr Nybegynder
13. marts 2001 - 13:46 #13
men hvis du laver din hjemme side i ASP, kan du kun se de grundlaeggende HTML koder!!!

der er desvaerre ikke lavet nogle programmer som goer det umuligt at se din source.
Hilsen Toby
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. marts 2001 - 14:11 #14
blood >> nej men den laver en popup
Avatar billede krn Nybegynder
13. marts 2001 - 14:13 #15
Det er umuligt at bekytte en HTML kode!
Man kan (fra brugerens side)

- Vis Kilde
- Vis kilde (i tools)
- Gem Som
Avatar billede blood Nybegynder
13. marts 2001 - 14:14 #16
webmasterdk >> Hvis jeg gik ind på en side men spæring på højer klik på ville jeg forlade siden med det samme for på højer musse tasten bruger jeg meget

Tilbage
Føj til foretrukne
Opdater
og Udskriv

Og det er pisse belastene når folk sætter stæring på når det aligevel ikke hjælper
Avatar billede blood Nybegynder
13. marts 2001 - 14:15 #17
webmasterdk >> Hvis jeg gik ind på en side med spæring på højer klik, ville jeg forlade siden med det samme, for på højer musse tasten bruger jeg meget.

Tilbage
Føj til foretrukne
Opdater
og Udskriv

Og det er pisse belastene når folk sætter stæring på når det aligevel ikke hjælper
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. marts 2001 - 14:15 #18
den eneste måde at beskytte siden på er at bruge et server sided sprog lige som php eller asp!
/WebmasterDK
Avatar billede krn Nybegynder
13. marts 2001 - 14:31 #19
webmasterdk--><--Ja, men der bliver alt jo lavet om til HTML igen! Du kan jo ikke lave et HTML objekt i PHP, uden det bliver vist igen !
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. marts 2001 - 14:35 #20
jo, det kan du faktisk godt, jeg havde engang et script hvormed at det kunne lade sig gøre, det var et slags antileeching script!
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
13. marts 2001 - 15:03 #21
Må vi se den? (Så får du sikkert også point)
Avatar billede krn Nybegynder
13. marts 2001 - 15:04 #22
Jeg ville også meeeeeget gerne se et eksempel!
Prøv at lave en rulletekst, hvor jeg ikke kan snuppe koden!
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
13. marts 2001 - 15:21 #23
Heh, heh, så er der Robinson dyst :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. marts 2001 - 21:04 #24
Du kan IKKE \"beskytte\" din clientside sourcekode.

Hele fidusen med HTML og Javascript er at det skal sendes til klienten og virke der. Og så kan han kopiere det hvis han vil. Antihøjrekliks scripts kan være meget nuttede, men de kommer ikke sagen ved. Om ikke andet kan man finde filen i cashe og lægge den over i sin arbejdsmappe.

Og dog. Der er EN måde der duer. 100%, og hver gang: Lav din kode så sølle at ingen i hele verden vil ønske at kopiere den.

mvh JakobA
Avatar billede tunoxw Nybegynder
15. marts 2001 - 08:48 #25
<tunoxw>

Jeg ved godt dette heller ikke gøre at man kan kopier fra ens side,... Men der kommer ikke nogen advarelse vindue frem og siger at der er copyright eller det der må du vist ikke her,... :-)

<body oncontextmenu=\"return false\" onselectstart=\"return false\" ondragstart=\"return false\">

</tunoxw>
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 17:24 #26
Du kan \"nemt\" scramble din kode på en masse måder,
sådan at dem der stjæler koden alligevel selv kunne have kodet det, men blot stjæler lidt for at spare tid... Hvordan du gør vil jeg ikke afsløre i dette forum, da ideen hermed forsvinder.. good luck
Avatar billede blood Nybegynder
03. maj 2001 - 17:26 #27
warpgiga >> Hvad forsvinder?
Man kan godt scramble sin kode finer lige siden
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 17:27 #28

husk at inkludere navn og copyright information i dine js filer m.m... hermed kan du sikre dig retsligt.. Du kan i teorien sagtens forbyde folk at benytte din kode, men i praksis er dette lidt optimistisk, idet du selv skal slæbe dem i rette m.m...
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 17:27 #29
blood>> hvad??
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 17:29 #30
Ah.. blood: Hvis alle åbent snakkede om allemulige småsikre løsninger, ville de slet ikke være sikre mere ;) en 3 årig kan jo søge eksperten igennmem... desuden har jeg kun lavet en web-scrambler for sjov ikke fordi jeg skulle bruge den.. ;)
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 18:05 #31
Du kan alternativt også benytte signed scripts,
men det er ret omstændigt, du skal bla. have et certificate fra f.eks VeriSign...

Jeg har aldrig selv rodet med det, men du kan læse mere her: http://www.eksperten.dk/spm/58160
Avatar billede ricky1 Nybegynder
17. maj 2001 - 17:31 #32
i Bogen
javascript for dumies quiek guide
står der hvordan du kan skjule koden