Avatar billede tblaster Nybegynder
20. november 2004 - 23:18 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problem med at loade billede der indeholder punktum i filnavnet

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende stump kode:

images[index] = new Image;
images[index].onLoad = preload_complete();
images[index].src = document.getElementById("photo_urls_" + index).href;
pics_loaded++;

Mit problem opstår når der skal loades et billede som indeholder en eller flere punktum'er "." inden filendelsen, altså som følgende:
Gate....jpg
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2004 - 23:24 #1
<ole>

*LoooL* ... hvem kan dog også finde på at navngive filer på den måde ...?!??!!!  :D

/mvh
</bole>
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. november 2004 - 23:28 #2
Lige det eksempel med "Gate....jpg"  er måske heller ikke det bedste. Men følgende kunne man godt komme ud for:
"I'm so tired....jpg"
"Please God - If you can't make me thin....jpg"

Titlen fortæller jo lidt om billedet og man kan så konkluder resten når man har set billedet! Men det kan nu også være underordnet. Det må da kunne lade sig gøre på den ene eller anden måde at kunne arbejde med sådan filnavn eller hva?
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2004 - 23:36 #3
Den slags fil-navne giver altid rod på flere måder. Det er HTTP-protokollen ikke beregnet til, så du skal url-enkode m.m. Hvorfor vil du bruge den slags navne? Kan du ikke gøre som alle andre ... bruge bogstaver, tal og underscores  :)
Avatar billede ranglen Nybegynder
20. november 2004 - 23:40 #4
ole, giv mig lige en update på http. Hvorfor skulle den have noget i mod flere punktumer?
Avatar billede dct Nybegynder
20. november 2004 - 23:42 #5
Jeg vil bare lige sige at man kan altså IKKE lave et billed som hedder: test........................................jpg det kan man bare ikke!
Men lav noget andet som FX: t-e_ST__.jpg eller sådan noget. Man kan altså heller ikke skriv: /HGf/\Ffa.jpg For det er på en måde en ny mappe (HGf) og man kan jo heler ikke /\ der vil jo bare blive kaos!
Man altså hvis der skal være meget hemmelig så lav sådan noget her:
gjsk__gj-fjg{tkgl}hkl_gi--gft{ah}jd.jpg
Hehe!
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2004 - 23:42 #6
Kære ven, du har mellemrum og apostrof. Det kan HTTP-protokollen da ikke håndtere  :)
Det er jo heller ikke kun et spørgsmål om billednavnet, Det ser ud somom, du henter stien fra et link à la:
  <a href="Please God - If you can't make me thin....jpg">blabla</a>
... det er jo det rene pløre  :)
Avatar billede ranglen Nybegynder
20. november 2004 - 23:46 #7
ole, sorry :) kl. er næsten tolv på en lørdag aften. Jeg læste det som at du kun henviste til antallet af punktumer..
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2004 - 23:50 #8
Det er zq helt i orden - bare du forstår, hvorfor  ;o)
Avatar billede tblaster Nybegynder
29. november 2004 - 23:58 #9
smid et svar ole ... så kan pointne blive delt lidt ud mellem alle!
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2004 - 00:57 #10
*griiiiiiiiib*
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2004 - 00:57 #11
Ooooops ... :)