Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. november 2004 - 13:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mail med dokument link?

Jeg kunne godt tænke mig hvis det var muligt at lave en form for link til et dokument inde i en mail

dvs. at man f.eksz laver en mappe på ens netværk hvor man ligger et dokument, det skulle så være muligt at laveen mail med et link der automatisk åbnede dokumentet

kan dette eller tilsvarrende lade sig gøre????
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. november 2004 - 13:06 #1
tanken med dette er at så er man fri for at vedhæfte dokumentet som så lbare ligger og fylder op i modtagerenes postkasser hvor imod en mail med lin ikke fylder ret meget.
Avatar billede lrh Nybegynder
19. november 2004 - 13:32 #2
du kan lave et hotspot med et link ala :
file://SERVER/FOLDER/FILNAVN.doc

og så skal du bare sikre at dokumenter ligger på et netværksdrev alle har adgang til, eller virker det naturligvis ikke ;)
Avatar billede jogii Nybegynder
19. november 2004 - 13:45 #3
eller
    file://localhost/<drev>:/FOLDER/FILNAVN.doc
som er det samme som
    file:///<drev>:/FOLDER/FILNAVN.doc

om man anvender //Server/ eller //localhost/<drev>:/ er lidt en smagssag. Ændrer servernavnet sig med tiden, så virker de gamle links ikke, mens en ny server sagtens kan få mappet det gamle drevbogstav.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
19. november 2004 - 16:01 #4
Hvis der er tale om et office dokument, kunne du også opretter en OLE-kæde. Det vil kræve minimum af viden/omtanke hos modtageren; men kræver selvfølgelig stadig at modtageren har adgang til drevet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. november 2004 - 08:51 #5
Nå så har jeg afprøvet de 3 muligheder, men de virker overhoved ikke!!. Det eneste der sker er at den åbner en internet brovser og skriver \\Server\FOLDER\FILNAVN.doc (page cannot be displayed)

Det virker som om den ikke forstår det det jeg indtaster (stien til dokumentet)
Avatar billede jogii Nybegynder
25. november 2004 - 09:31 #6
Nu siger jeg måske noget dumt, men du skal altså erstatte teksterne med virkelige størelser.

Hvad hedder din server? Hedder den Garfield? Ligger den fil du vil linke til i biblioteket "sparker/Futte" og hedder dokumentet "Hvordan.txt", så skal du skrive

file://Garfield/sparker/Futte/Hvordan.txt

Hvis du har et drevbogstav, f.eks. G:,  mappet til //Garfield/sparker, så skal dit link se sådan ud:

file:///G:\Futte\Hvordan.txt
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. november 2004 - 15:59 #7
jogii>> dine foreslag virker ikke, den åbner web browser og skriver linket, men den kommer med meddelelsen siden kunne ikke vises.
Avatar billede jogii Nybegynder
29. november 2004 - 19:51 #8
Så prøv i stifinder. Hvis du anvender W2K eller nyere SKAL det virke.
Hvad giver file:///C:\WINNT\system32\drivers\etc\hosts hos dig?
//Jörg
Avatar billede jogii Nybegynder
29. november 2004 - 19:52 #9
Jeg han se at Experten ikke gider backslash, men nedenstående burde også virke:
file:///C:/WINNT/system32/drivers/etc/hosts
Avatar billede jogii Nybegynder
29. november 2004 - 19:58 #10
Begge disse links virker fint indefra Notes. Browserne IE og Firefox hænger tilsyneladende når man prøver.
//Jörg
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2004 - 10:37 #11
kan ikke få nogle af disse foreslag til at virke :(